ساعت ۵:۳۰ صبح دهم آذر زن جوانی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و مأموران را از کشف جسد شوهرش در خیابان تندگویان باخبر کرد.
نخستین گمانه‌زنی‌های مأموران در مواجهه با حادثه حکایت از آن داشت که قربانی حادثه بر اثر تصادف با یک خودرو جان باخته و راننده هم متواری شده است، اما گزارش کارشناس پلیس رسیدگی به پرونده را وارد مرحله دیگری کرد. کارشناس تصادف پلیس راهور پس از بررسی اولیه اعلام کرد مرگ این جوان به علت تصادف نبوده و شواهد و علائم نشان از مرگ مشکوکی دارد.

به گزارش «جوان»، نظریه کارشناس تصادفات پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی پایتخت قرار گفت.

همسر مقتول به عنوان نخستین مظنون به اداره پلیس فراخوانده شد. سمیه ۲۸ ساله به افسر پرونده گفت: ساعت ۲۲ شب حادثه نهم آذر همسرم برای تحویل گرفتن بسته‌ای از خانه بیرون رفت اما هر چه منتظرش ماندم برنگشت، ‌به خاطر همین به هر جایی که به فکرم می‌رسید سر زدم اما هیچ کس از او خبری نداشت، وقتی ناامید شدم خواهرم را در جریان گم شدن «صادق» ‌قرار دادم و او هم با شوهرش به خانه‌ ما آمدو سه نفری به پزشکی قانونی و همه بیمارستان‌ها سر زدیم اما در آنجا هم او را پیدا نکردیم تا اینکه وقتی به طرف خانه برگشتیم ناگهان جنازه «صادق» را در کنار خیابان نزدیک منزلمان دیدیم و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم.

کارآگاهان که در اظهارات این زن با تناقض‌گویی‌های او مواجه شده بودند در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند زن جوان با همسرش اختلاف داشته و دامنه آن تا مرز جدایی نیز پیش رفته بود.

بازجویی از این زن ادامه یافت تا اینکه بالاخره فردای آن روز همسر مقتول پرده از راز یک جنایت با همدستی مرد مورد علاقه‌اش برداشت.
«سمیه» گفت: از شش ماه پیش با جوانی به نام «پرویز» آشنا شدم. بعد از گذشت چند روز از این آشنایی او به من پیشنهاد ازدواج داد. در طول این مدت صادق به رفت و آمدهای من مشکوک شده بود و هر شب با هم جرو بحثمی‌کردیم، به طوری که من هم می‌خواستم به هر شکل ممکن از او جدا شوم.

او ادامه داد: زمانی که پرویز این پیشنهاد را به من داد، مجبور شدم واقعیت را به او بگویم، چون او باید می‌فهمید که من متأهل هستم، بنابراین همه چیز را به پرویز گفتم و قرار شد او صادق را در یک حادثه رانندگی ساختگی به قتل برساند. سمیه درباره نقشه ارتکاب به قتل گفت: پرویز ساعت ۲۱:۳۰ با صادق تماس گرفت و به او گفت بسته‌ای را پیدا کرده که شماره تماس او روی آن نوشته شده است.

آنها در خیابان تندگویان با هم قرار ملاقات گذاشتند و پس از آن صادق راهی محل قرار شد که پرویز با ماشین او را زیر گرفت و فرار کرد.

با اعترافات «سمیه» ‌خانه متهم دیگر پرونده یعنی «پرویز» در خیابان ابریشم در منطقه خزانه شناسایی و ساعت ۶ صبح ۱۹ بهمن او دستگیر شد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: هر دو متهم جهت تحقیقات تکمیلی با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتهاند.