حجتالاسلام و المسلمین" ابراهیم حمیدی" در جمع خبرنگاران افزود: افراد گروهک ریگی همواره درصدد ایجاد ناامنی هستند و پس از اعدام عبدالمالک نیز چون هسته مرکزی این گروهک همچنان فعالیت میکند، تهدیداتشان ادامه دارد اما با رصدهای اطلاعاتی که صورت میگیرد، افرادی که با قصد عملیات انتحاری وارد کشور میشوند، شناسایی و قبل از هرگونه اقدامی دستگیر میشوند.

به گزارش اکونیوز، وی افزود: حدود یک ماه قبل، نیروهای اطلاعاتی موردی را پیگیری کردند که منتج به نتیجه شد. در این رابطه فردی که قصد انجام اقدام تروریستی داشت، پس از ورود به کشور شناسایی و دستگیر شد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی روز تاسوعای چابهار اظهار کرد: در این پرونده برای چهار نفر کیفرخواستی مبنی بر تقاضای مجازات اعدام صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

وی گفت: امیدواریم جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد به زودی به صورت خارج از نوبت و علنی در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی زاهدان برگزار شده و پس از صدور حکم بدوی، پرونده برای تایید نهایی رای به دیوان عالی کشور ارسال شود.

حمیدی در مورد اتهامات این افراد گفت: افراد بازداشت شده به تروریست‌ها کمک کرده، به آنها جا داده‌اند و در وقوع این حادثه شرایط را تسهیل کرده‌اند اما این به معنای معاونت آنها در جرم نیست زیرا اتهام این افراد عضویت در گروهک تروریستی است.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عضویت متهمان در این گروهک تروریستی را مصداق محاربه دانست و یادآور شد: طبق قانون تا زمانی که گروهک‌های معاند مرکزیت‌شان پا برجاست، عضویت در آنها جنبه محاربه داشته و افراد به این اتهام تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این پرونده در مرحله تعیین وکیل است زیرا طبق قانون چنین متهمانی الزاما باید دارای وکیل باشند.
حمیدی در پاسخ به سوالی در مورد انسداد مرزها در منطقه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این کار آغاز شده اما به صورت کامل انجام نشده است. با توجه به اینکه ۱۳۰۰ کیلومتر مرز خاکی داریم، بودجه بیشتری مورد نیاز است و زمان بیشتری لازم است اما به هر حال این کار تعطیل نشده و همچنان ادامه دارد.