به گزارش ايلنا، خاورمیانه با ۲۰۲ میلیون و ۶۸۷ هزار نفر جمعیت که بر اساس آخرین دادههای سال ۲۰۱۰ محاسبه شده اند در حدود ۳.۷ درصد از تعداد کاربران کل جهان را به خود اختصاص داده است به بیانی دیگر این قاره ۵۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۴۶ کاربر اینترنتی دارد.

از این میان ایران که جمعیت آن تا سال ۲۰۱۰ در حدود ۷۰ میلیون نفر تخمین زده شده است، ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر اینترنتی را از کل کاربران خاور میانه به خود اختصاص داده است و در واقع پر کاربرترین کشور خاورمیانه تا پایان سال ۲۰۱۰ به شمار می رود.

عربستان با داشتن ۷.۷ میلیون نفر کاربر، سوریه با ۳.۶ میلیون نفر و امارات با ۲.۹ میلیون نفر کاربر پس از ایران، دارای بیشترین کاربران اینترنتی خاورمیانه هستند. در مقابل عراق با داشتن ۳۲۵ هزار کاربر در آخرین رتبه از فهرست تعداد کاربران کشورهای خاورمیانه ایستاده است.

تعداد کاربران اینترنتی ایران با توجه به آمار ارائه شده توسط این سایت نه تنها تقریبا نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد بلکه ۵۶.۱ درصد یعنی بیش از نیمی از کاربران خاورمیانه را نیز تشکیل می‌دهد.

قاره آسیا نیز یکی از پر کاربرترین قاره‌های جهان است که به تنهایی ۴۲.۲ درصد از کاربران اینترنت در جهان را در خود گنجانده است.

پر کاربرترین کشور در این قاره، چین است که به صورت تقریبی ۳۶۰ میلیون کاربر اینترنتی دارد و عنوان کم کاربرترین کشور همچنان به کشور تیمور تعلق دارد که تنها از هزار و ۸۰۰ کاربر برخوردار است.

پس از چین، کشورهای ژاپن با ۹۵ میلیون ۹۷۹ هزار کاربر، هند با ۸۱ میلیون کاربر و کره جنوبی با ۳۷ میلیون و ۴۷۵ هزار کاربر در رده پر کاربرترین کشورهای آسیا قرار گرفته‌اند.

در مقیاس قاره ای تعداد کاربران اینترنت، قاره آسیا با داشتن ۸۲۵ میلیون و ۹۴ هزار و ۳۹۶ کاربر در رتبه اول، قاره اروپا با ۴۷۵ میلیون و ۶۹ هزار و ۴۴۸ کاربر در رتبه دوم، آمریکای شمالی با ۲۶۶ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۵۰۰ کاربر در رتبه سوم، آمریکای لاتین و کارائیب با ۲۰۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۸۳۶ کاربر در رتبه چهارم، آفریقا با ۱۱۰ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۰۰ کاربر در رتبه پنجم، خاورمیانه با داشتن ۶۳ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۹۴۶ کاربر در رتبه ششم و اقیانوسیه با ۲۱ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۹۰ کاربر در رتبه آخر قرار دارند.

نیجریه در آفریقا با ۴۳ میلیون کاربر، چین در آسیا با ۴۲۰ میلیون کاربر، آلمان در اروپا با ۶۵ میلیون کاربر، ایران در خاورمیانه با ۳۳ میلیون کاربر، ایالات متحده آمریکا با ۲۳۹ میلیون کاربر، برزیل در آمریکای لاتین با ۷۵ میلیون کاربر و استرالیا در اقیانوسیه با داشتن ۱۷ میلیون کاربر، کشورها و مناطقی از جهان هستند که بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

این رقم نشان می دهد طی یک دهه گذشته تعداد کاربران اینترنت در حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است، ايران نيز به نسبت سال ۲۰۰۹ نيز ۲ ميليون نفر افزايش كاربر داشته است.