افکارنیوز: يکي از پر کاربردترين برنامهها که در گوشيهاي همراه توسط کاربران استفاده ميشود نرم افزارهاي ديکشنري است. اگر شما از آن دسته از کاربران هستيد که به هر نوعي با جهان فناوري در ارتباط هستيد حتما به اين برنامهها احتياج پيدا ميکنيد.

همین طور کسانی که به طور خاص با زبان‌های خارجی در ارتباط‌اند حتما به یک دیکشنری دیجیتال همراه نیاز پیدا می‌کنند، از این رو قبل از پیشرفت امکانات گوشی‌های همراه این نیاز را دستگاه‌های مخصوص این کار انجام می‌دادند که امکانات فراوانی را در اختیار کاربر می‌گذاشتند.

با آمدن گوشی‌های هوشمند و گسترش نرم‌افزارها با کیفیت‌های بالا، حالا دیگر گوشی‌های موبایل جای مترجم‌های جیبی را گرفته‌اند. این بار قصد داریم تا یکی از بهترین دیکشنری‌های موبایل را برای سیستم‌عامل آندروید معرفی کنیم.

fora dictionary نام این برنامه است که توسط شرکت ng - comp تا نسخه ۹ آن منتشر شده است. دیکشنری fora امکانات و ویژگی‌های کاملی دارد که این امکانات آن را از بسیاری از برنامه‌های فرهنگ لغت، متمایز می‌کند. مشکلی که در بسیاری از دیکشنری‌ها دیده می‌شود این است که در تبدیل کلمات قوی عمل نمی‌کنند و ممکن است کلمات را در مواقعی که نتیجه طولانی شود، نمایش ندهند اما در fora این مشکل و بسیاری از مشکلات دیگر نیز رفع شده و در عوض امکانات زیادی به آن افزوده شده است.

در این برنامه شما قادر هستید تا چندین کلمه را با کپی متن به دیکشنری به طور همزمان ترجمه کنید و تلفظ آن‌ها را نیز با استفاده از امکان Text - to - Speech بشنوید. به گزارش بایت، در زمان تایپ کلمه مورد نظرتان برای ترجمه، نرم‌افزار به طور هوشمند لغت شما را حدس می‌زند و اگر آن را اشتباه تایپ کرده باشید آن را تصحیح می‌کند. شاید شما بخواهید تا معنی چند کلمه را در روز به خاطر بسپارید. برای این کار می‌توانید کلمه جست‌وجو شده را همراه با معنی آن ذخیره کنید و علاوه بر آن همیشه کلمات جست‌وجو شده، ذخیره می‌شوند.

از امکانات دیگر این برنامه می‌توان به توانایی سفارشی سازی از طریق تغییر در رنگ‌بندی‌های برنامه و متون دیکشنری و امکان ترجمه مستقیم کلمات کپی شده و موجود در کلیپ‌بورد و همچنین توانایی فشرده‌سازی فایل‌های دیکشنری اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه این است که از فرمت‌های دیکشنری‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که می‌توان از بین آن‌ها به فرمت‌های StarDict XDXF، DSL و TSV اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها برنامه از امکانات Voice - Search نیز بهره برده و از آن استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که برای نصب این برنامه گوشی شما باید روت شده باشد.

لینک دانلود