گازوئیل‌ قاچاق‌ از ایران در کشتی های بیگانه + فیلم

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار ذوالفقاريگفت: مرزداران و مرزبانان غيور جمهوري اسلامي ايران در تمامي نقاط و نوارهاي مرزي با استفاده و به کارگيري تجهيزات الکترونيکي و اپتيکي در حال رصد شبانه روزي مناطق مرزي و کنترل تردد کاميونهاي ترانزيتي و شناورهاي حامل سوخت هستند.

این مقام ارشد مرزبانی در ادامه ضمن اشاره به افزایش قاچاق سوخت در سطح مرزی کشور اذعان داشت: با وجود این که قاچاق سوخت در تمامی نقاط مرزی به ویژه جنوب کشور افزایش یافته است ولی دریابانان و مرزداران همیشه در صحنه اجازه خروج گازوئیل و سایر انواع مواد سوختی را نخواهند داد.

*نبود تمهیدات کشاورزی و دامداری یکی از عوامل قاچاق سوخت

سردار ذوالفقاری افزود: یکی از دلایلی که مرز نشین را به قاچاق سوخت سوق می‌دهد نبودن امکانات کافی و تمهیدات لازم برای ادامه شغل مرزنشینان به کشاورزی و دامداری است، چرا که مشاهدات نشان می‌دهد که مرزنشینان خود بیشتر مایل به پرداخت به شغل اجدادی خود هستند.

فرمانده مرزبانی کشور درادامه اظهار داشت: به طور کاملا مشهودی مشاهده گردیده که اکثریت مرزنشینان خود مایل به همکاری با مرزداران هستند و در این خصوص در رابطه با نیت صادقانه آنان می‌توان به شرکت مرزنشین در ثبت نام برای عضویت نیروهای مرزبانی اشاره کرد.

*اختلاف فاحش قیمت سوخت در داخل و خارج کشور

سردار ذوالفقاری با اشاره به اختلاف فاحش قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور اعلام کرد: عامل دیگری که موجب افزایش رغبت منفعت طلبان و سودجویان به قاچاق سوخت می‌گردد اختلاف فاحش آن در داخل و خارج کشور است چرا که قیمت خریداری شده در داخل کشور ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان بوده و قیمت فروش آن در خارج از کشور به ۳ هزار تومان نیز می‌رسد.

این مقام ارشد مرزبانی در پایان خاطر نشان کرد: در این خصوص نیز با وجود اینکه کشتی‌های کشورهای همسایه و بیگانه در آبهای آزاد لنگر انداخته و همچون دلالان اقتصادی آماده خرید سوخت‌های قاچاق کشورمان هستند، ولی دریابانان با تلاش خود توانسته‌اند نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد کشفیات سوخت را افزایش دهند و کشتیان خریدار سوخت قاچاق را در انتظار بگذارند

لینک فیلم