به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، در ساعت ۲۱:۰۰ روز ۱۵ دی سال جاری فرد جوانی با مراجعه به واحد گشت کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر اعلام کرد که دو روز پیش توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مورد زورگیری قرار گرفته و در حال حاضر، یکی از سارقان را در پارک تیر واقع در میدان مفتح مشاهده کرده که در حال پرسه زنی در داخل پارک است.

با توجه به اظهارات مالباخته، مأموران کلانتری با هدایت وی به پارک تیر رفته و اقدام به دستگیری جوانی به نام سهیل ۲۲ ساله کردند که در بازرسی از وی یک قبضه چاقو و همچنین چندین کارت و مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف، کشف شد.

سهیل پس از مواجهه حضوری با مالباخته، صراحتاً به سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف و همدست خود به نام سیامک ۱۷ ساله را نیز معرفی کرد.



با انتقال متهم به کلانتری، وی در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به اعتیادش به مصرف موادمخدر، در اعترافات خود عنوان داشت: سیامک به همراه دایی خود به نام رضا اقدام به سرقت و زورگیری کرده و اموال مسروقه را به فروشندگان موادمخدر فروخته و در ازای آن مواد تهیه می کرده است.

با توجه به اعترافات صریح سهیل درباره سرقت گوشی تلفن همراه متعلق به مالباخته و همچنین ارتکاب سرقت های زورگیری توسط رضا و سیامک، مأموران کلانتری ۱۵۳ پس از شناسایی محل سکونت رضا در شهرک ولیعصر اقدام به دستگیری وی کرده و در بازرسی از محل سکونت او، علاوه بر کشف گوشی تلفن همراه متعلق به مالباخته موفق به کشف موتورسیکلت استفاده در سرقت بنا بر اظهارات سهیل شدند.

رضا در اظهارات خود عنوان داشت که موتورسیکلت را به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده و در زمان سرقت، موتورسیکلت در اختیار خواهرزاده‌اش به نام سیامک قرار داشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران و با توجه به متواری بودن سیامک، کارآگاهان پایگاه با شناسایی مخفیگاه متهم در شهرک ولیعصر، وی را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با انتقال سیامک به پایگاه و مواجهه حضوری با مالبخته، وی به عنوان سارق گوشی تلفن همراه مورد شناسایی قرار گرفت و صراحتاً به سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف کرد؛ مالباخته نیز پس از شناسایی متهمان سهیل و سیامک در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۹:۰۰ روز ۱۳ دی ماه، داخل پارک تیر واقع در میدان مفتح نشسته بودم که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ وارد پارک شده و اقدام به انداختن نور چراغ موتور به روی صورتم کرده و ترک نشین موتور با تهدید یک قبضه چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه من کرد و پس از سرقت گوشی، به سرعت از محل متواری شدند.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اشاره به وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه زورگیری توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب تهران، بویژه در مناطق شهرک ولیعصر و یافت آباد و احتمال افزایش تعداد مالباختگان و شکات، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

وی ادامه داد: از همه مالباختگان و شکات که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.



همچنین از شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند نیز درخواست میشود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۴۶۵ در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.