باران پایتخت با چاشنی ترافیک

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، بارش باران در تهران باعث بروز ترافیک کیلومتری در بزرگراه ها و معابر شهر شده و شهروندان ساعت های زیادی را باید در ترافیک سپری کنند.

معابر تهران با بارش باران لغزنده شده و همین امر باعثمی شود رانندگان سرعت خود را کم کرده و ترافیک کیلومتری در تهران ایجاد شود.

همچنین کاهش دید در این روزها باعثبروز تصادفات شده و راه بندان های طولانی می شود و ترافیک تهران قفل می شود.

بر اساس این گزارش، در روزهای بارانی مردم کمتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و بیشتر از خودروهای شخصی استفاده می کنند و این خود موجب تشدید ترافیک در تهران می‌شود.

جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران معتقد است در پی بارش باران شاهد کندی حرکت خودروها در سطح شهر هستیم که دلیل کندی حرکت ها، لغزندگی معابر و محدود بودن دید رانندگان است.

وی ادامه می دهد به دلیل کندی حرکت خودروها، تردد اتوبوس ها و تاکسی ها نیز در سطح شهر دچار کندی می شود.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه نقاط آب گرفتگی در تهران شناسایی شده است اما شاهدیم در برخی نقاط آب گرفتگی وجود داشت و همین امر تردد شهروندان را دچار مشکل کرده بود.

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر تهران یک قطره باران هنگامی که در شمال شهر ببارد به دلیل شیب زمین به سمت جنوب شهر جاری می شود و همین امر باعثبروز مشکلات می شود البته نهرهای تهران زمانی که میزان بارش بیش از اندازه باشد جوابگوی شهر تهران نیست.

همچنین زیر ساخت ها در تهران به درستی انجام نشده و شبکه جمع آوری آب های سطحی کامل نشده و همین امر مشکلاتی را در شهر ایجاد کرده است.

البته نباید از این نکته غافل شد که مأموران شهرداری در حال آماده باش بوده و در نقاط آب گرفته مستقر هستند تا مشکلات ایجاد شده را برطرف کنند.

به گزارش فارس، با بارش باران در تهران داستان ترافیک و مشکلات شهر تکرار می شود و تاکنون این مشکل به درستی حل نشده چرا که برای رفع این مشکلات باید دستگاه های ذی ربط با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند که در برخی موارد ضعف هایی را شاهد هستیم