ارتباط سبک کار و زندگی با مرگ و میر

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان صبح امروز در آیین برپایی کارگاه چاقی که با حضور کاردانان و کارشناسان ستادی و محیطی شبکه بهداشت دشتستان برگزار شد اظهار داشت: توسعه بهداشت و تامین سلامت و امنیت جامعه از اولویتهای مسئولان در سالجاری است.

غلامرضا کهن افزود: کیفیت بخشیدن به خدمات بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار دارد و برای این مهم تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی و توانمندسازی کادر درمانی و بهداشتی شبکه بهداشت از اولویت‌های مهم شبکه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به عوامل مرگ و میر خاطرنشان کرد: سال‌هاست که الگوی ابتلا به بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از آن‌ها در سطح دنیا از بیماری‌های عفونی به بیماری‌های غیر واگیر تغییر کرده است.

کهن تصریح کرد: بیماری‌های مزمنی که امروزه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه علت مرگ و میر افراد محسوب می‌شوند به نظر بسیاری از متخصصان به سبک‌های کار و زندگی به خصوص میزان و نوع تغذیه ارتباط دارند.

مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز اظهار داشت: این کارگاه یک روزه تحت عنوان تغذیه در پیشگیری و درمان چاقی به منظور بررسی مشکلات ناشی از چاقی و اضافه وزن برگزار می‌شود.

حمیرا دهقانی در مورد موضوعات مختلفی از قبیل بررسی چاقی و راههای کاهش وزن و همچنین در ارتباط با توصیههای تغذیهای برای کاهش وزن و راههایی برای موفقیت در رژیمهای کاهش وزن و فعالیتهای جسمانی مطالبی را بیان کرد