دلیل اختلال اینترنتی روزهای اخیر

به گزارش افکارنیوز،اینترنت مخابرات که در برخی نقاط تهران طی چند روز اخیر بدون اطلاع قبلی قطع شده و شماره های ۲۸۲۸ و ۲۰۲۰ با بوق اشغال دائم، از دسترس خارج شده است.

این در حالی است که کاربران با مراجعه به سایت شرکت مخابرات تهران به آدرس http: / / www. tct. ir /? siteid = ۱&pageid = ۲۵۲ آخرین قطعی دیتا را مربوط به مرکز آزادگان و به تاریخ ۴ بهمن ماه مشاهده می کنند و در مورد قطعی چند روز اخیر هیچ خبری اطلاع رسانی نشده است.

هم چنین داوود زارعیان مدیر کل روابط عمومی مخابرات درباره اختلال پیش آمده در گفتگو با نسیم اظهار داشت: از روز دوشنبه شاهد یک قطعی فیبر بودیم که به دنبال آن اختلالاتی در شبکه ما ایجاد شد که این اختلالات هم بیشتر مربوط به تهران بود و در شهرستان‌ها مشکلی نداشتیم.

وی گفت: در تهران هم اختلال و قطعی بصورت سراسری نبوده و تنها در برخی مناطق وجود داشت و در سایر قسمت‌ها گاهی به عنوان مثال نیم ساعت مشکل داشتیم و یا اصلا مشکلی وجود نداشت.

مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران در ارتباط با پرداخت خسارت به کاربرانی که اینترنت آنها قطع بوده این گونه توضیح داد که بر اساس قوانین پرداخت خسارت دو وجه دارد که در وجه اول اگر مشکل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت باشد این شرکت موظف به پرداخت خسارت به شرکتهای ارائه کننده اینترنت میشود و در مرحله بعد نیز این شرکتها موظف به پرداخت جریمه به کاربران خود میشوند.