کنکوریها؛ روزی ۴۰ دقیقه تست بزنید

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، چند روز تا رسیدن به آزمون کارشناسی ارشد بیشتر نمانده است و داوطلبان آخرین تیرهای ترکششان را به سوی روزهای میانی بهمن نشانه رفتهاند، در راستای یادداشت گذشته در این مجال مواردی را گوشزد میکنیم که امید است در روز امتحان به کارتان آید.

نخست برای اینکه در تست زنی به آمادگی دست یابید، در مطالعات روزانه‌ای که برای آماده‌سازی خود انجام می‌دهید، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه را به تست‌زنی اختصاص دهید و سعی کنید که در پایان مطالعه فیش‌های روزانه – که در یادداشت پیش به آن پرداختیم - این کار را انجام دهید.

در تست زنی‌های روزانه سعی کنید که زمان تحت اختیارتان را مدیریت کنید و به شکلی الزام‌آور خود را مقید به زمان کنید. این تمرین در روز آزمون به کمک شما خواهد آمد و به عینه اثر این تمرین‌ها را خواهید دید.

در صورت توان در هنگام تست‌زنی شرایط و فضای آزمون را برای خود بازسازی کنید زیرا با این کار علاوه بر حصول آمادگی، با محیط و فضای آزمون آشنا می‌شوید و استرس شما به حداقل می‌رسد.

یک نکته تکراری اما مهم دیگر این است که بر روی سوالاتی که جوابشان را نمی‌دانید یا در پاسخ دادن به آن تردید دارید توقف نکنید، بلکه به سراغ سوال بعد بروید زیرا آن زمانی را که شما در حال کلنجار رفتن با سوالی مشکوک هستید، می‌توانید به حداقل ۳ سوال دیگر پاسخ دهید و در نهایت پس از اتمام سوالات به سراغ آن گزینه‌هایی بروید که نمی‌دانستید و به دنبال راه حل بگردید.

بیشتر مردم بر این باورند که استرس موجب سردرگمی و خرابکاری می‌شود اما باید بدانید که همیشه بدین منوال نیست، آزمون دادن موجب استرس و فشار روانی می‌شود که در نتیجه منجر به بالا رفتن مقدار آدرنالین خون و افزایش کارایی انسان می‌شود پس نیازی نیست که از وجود استرس بترسید، اما مشکل زمانی بروز می‌کند که مقدار استرس از حد متعارف بالاتر می‌رود. این سیر صعودی باعثمی‌شود تا تداخل در رفتار و در واکنش به سوالات به وجود آید و داوطلب عملاً دچار سر درگمی و تردید در پاسخگویی به سوالات شود.

نکته پایانی داشتن تفکر مثبت است. منفی نگری باعثنزول بینش در انسان می‌شود. همیشه به این فکر کنید که این لحظه نیز مانند تمام لحظات سرنوشت ساز زندگیتان می‌گذرد و شما موفق خواهید شد.

در یادداشتهای آتی موارد دیگری ذکر خواهد شد