به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، فریبا حاجعلی افزود: هماهنگیهای لازم به منظور تدوین اصلاحیه و آیین نامه قانون سهیل ازدواج جوانان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ازدواج جوانان یکی از مسائل کلیدی و محوری خانواده است، تصریح کرد: پرداختن به این موضوع دغدغه خاصی را می‌طلبد که ستاد ملی زن و خانواده از ظرفیت لازم برخوردار است.

در اصلاحیه «قانون تسهیل ازدواج جوانان» به مباحثفرهنگی می‌پردازیم

دبیر ستاد ملی زن و خانواده درباره موارد مورد نظر در اصلاحیه «قانون تسهیل ازدواج جوانان» اظهار کرد: این موضوع ابعاد مختلفی دارد و در این قانون بیشتر به مباحثفرهنگی می‌پردازیم چرا که بحث‌های فرهنگی در آن مغفول واقع شده‌اند و تشویق و تسهیل ازدواج جوانان و کاهش سن و آسان کردن آن از موارد فرهنگی مورد توجه است.

حاج علی در پایان درباره نقش آموزش در ازدواج موفق اظهار کرد: شعار وزارت ورزش و جوانان ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار است و البته لزومی ندارد که دختر و پسر در ابتدا آگاهی همه جانبه‌ای از یکدیگر داشته باشند، چرا که خیلی از آگاهی‌ها در طول زندگی مشترک به دست می‌آید.

چندی پیش در جلسه چهل و نهم ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تفویض تهیه پیش نویس اصلاحیه قانون تسهیل ازدواج به مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گذاشته شده بود