افکارنیوز: در گوشه و کنار جهان جنگل هایی وجود دارد که به دلایل مختلف مشهور شده اند. جنگل هایی که یا به دلیل شکل ظاهری درختان آن و یا به دلیل اتفاق های عجیب و غریبی که در آنها رخ داده به عنوان اسرارآمیزترین جنگل های دنیا شناخته می شوند.

جنگل یلوود

جنگل یلوود در براون کانتی ایالت ایندیانای آمریکا قرار دارد.

نام این جنگل از درخت نادر یلوود گرفته شده که در شمال آمریکا یافت می شود. موضوع عجیب درباره جنگل یلوود سنگ های ۱۸۰ کیلویی است که بالای سه درخت قرار گرفته اند. دهه ۱۹۹۰ یک شکارچی بوقلمون برای شکار به این جنگل رفته بود که سه سنگ عظیم را در بالای سه درخت بلوط پیدا کرد.

تاکنون هیچ فرضیه ای درباره اینکه سنگ ها چگونه به بالای درخت رفته اند پیدا نشده است اما در بعضی از نظریه ها آورده شده که شاید توفان و یا بادهای شدید چنین چیزی را موجب شده اند. بسیاری بر این عقیده اند که رفتن سنگ به روی درخت ها کار اشیای پرنده ناشناخته است اما تا به امروز هنوز هیچ توجیه منطقی ای برای علت قرار گرفتن سنگ ها روی درختان پیدا نشده است.

جنگل کج

در جنگل کج مجموعه ای از درختان صنوبر به شکل عجیب و غریبی کنار هم رشد کرده اند.

این جنگل که در امتداد روستایی در غرب لهستان قرار دارد، پوشیده از ۴۰۰ درخت صنوبر است که تنها آنها یک قوس ۹۰ درجه ای دارد و برای همین نام جنگل کج را برای آن انتخاب کرده اند. خمیدگی همه این درخت ها به سمت شمال است و توسط جنگل بزرگتری از صنوبرها پوشیده شده است.

کاج های این جنگل سال ۱۹۳۰ کاشته شد و گفته می شود که وقتی این درخت ها نهال کوچکی بودند با کمک ابزارهای خاصی آنها را به این شکل درآورده اند اما اینکه با چه روش و با چه انگیزه ای چنین کاری را کرده اند هنوز معلوم نیست. وقتی درخت های صنوبر جنگل کج را کاشتند قرار بود بعد از هفت تا ده سال آنها را قطع کنند تا از چوب آنها وسایل مختلف بسازند، بسیاری معتقدند که تنها درختان جنگل کج را به حالت خمیده درآورده اند تا از چوب قوس دار آنها برای ساخت مبلمان های طرح دار یا قایق استفاده کنند.

آردن، جنگلی استراتژیک


در منطقه «آردن» که محدوده ای وسیع در مرز بلژیک، لوکزامبورگ و فرانسه است جنگلی با همین نام وجود دارد.

درختان این جنگل انبوه سال هاست که در زمین ریشه دوانده اند. جنگل آردن موقعیت استراتژیکی برای فرانسه دارد و از این رو جنگ های مشهور زیادی در این ناحیه جنگلی رخ داده است. در قرن بیستم همه تصور می کردند که جنگل آردن در منطقه ای صعب العبور و نامناسب قرار دارد اما در جنگ جهانی اول و دوم، آلمان از راه همین جنگل موفق شد به فرانسه حمله کند.

جنگل تریلمارکا – رولاگسفل

جنگل تریلمارکا – رولاگسفل در نروژ قرار دارد. این جنگل آخرین گونه های گیاهی نروژ را در خود جای داده است.

طبق مطالعه ای که در این جنگل صورت گرفته ۹۳ گونه گیاهی نادر در معرض خطر در جنگل تریلمارکا وجود دارد. نکته بسیار مهم درباره تریلمارکا این است که حیواناتی که در آن زندگی می کنند به شدت وابسته به پوشش گیاهی این منطقه هستند. این منطقه یکی از مناطق بکر است که هنوز پای انسان به آنجا نرسیده است. امروزه ۷۵ درصد از پوشش گیاهی جنگل تریلمارکا توسط دولت حفاظت شده است اما هنوز بحثهایی بر سر اینکه چه اندازه از این جنگل را برای نسل های بعدی می بایست نگه داشت وجود دارد.

جنگل چوب های کرم خورده

جنگل چوب های کرم خورده را به نام جنگل سرخ خورده نیز می شناسند. این جنگل در ۱۰ کیلومتری چرنوبیل و نزدیک اوکراین قرار دارد. پس از حادثه چرنوبیل در ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ این جنگل رفته رفته با زرد شدن برگ درختان خشک شد و به همین دلیل نام جنگل چوب های کرم خورده را روی آن گذاشتند.

برای نجات جان جنگل، درخت هایی که خشک شده بودند را با بولدوزر از ریشه کندند و خاک کردند. تقریبا هیچ درختی در زمین جنگلگ دیده نمی شد و مسئولان جنگلبانی سعی کردندن با کاشت نهال های صنوبر جنگل را دوباره زنده کنند. هر چند درختان صنوبر دوباره رشد کردند اما امروزه جنگل سرخ یکی از آلوده ترین جنگل ها به مواد رادیواکتیو در جهان است. به گفته کارشناسان تقریبا بیش از ۹۰ درصد آلودگی جنگل سرخ به دلیل آلوده بودن خاک آن است. اگرچه این جنگل آلوده است اما تنوع زیست محیطی فراوانی دارد. از سال ۱۹۸۶ تاکنون گونه های حیوانی زیادی به این جنگل آورده شده اند تا حیات در آن ادامه داشته باشد و علاوه بر این گونه های حیوانی در معرض خطر نیز در جنگل سرخ دیده می شوند. با این وجود حیات در این جنگل هنوز تحت تاثیر مواد رادیواکتیویته است و در سال های پس از فاجعه انفجار چرنوبیل حیواناتی دیده شدند که به دیل تغییرات ژنتیکی شکل های عجیب و غریبی داشتند اما خوشبختانه این تغییر ژنتیکی در نسل های بعد ظاهر نشد زیرا حیوانات آلوده مدت زیادی زنده نمی ماندند.

جنگل هویا باکیو، مثلثبرمودا

جنگل هویاباکیو در نزدیکی رومانی قرار دارد و به «جنگل مثلثبرمودا» هم مشهور است.

نام مثلثبرمودا زمانی روی این جنگل گذاشته شد که یک چوپان به همراه دویست گوسفندی که همراه داشت نا پدید شد. از آن زمان به بعد اکثر افرادی که در نزدیکی این جنگل زندگی می کنند از ترس به هیچ عنوان در آن قدم نمی گذارند. آنها بر این باورند که اگر وارد این جنگل شوند دیگر برنخواهند گشت. افرادی که به این جنگل قدم گذاشته اند ادعا می کنند دچار صدمه های فیزیکی از جمله خارش های عجیب، حالت تهوع، سردردهای میگرنی، سوختگی و زخم شدن پوست شده اند.

جنگل هویا باکیو به دلیل رخ دادن پدیده های غیرطبیعی، بسیار مشهور است. بومیان منطقه ادعا می کنند که شاهد حوادثباورنکردنی زیادی در این جنگل بوده اند. به گفته آنها گاهی اوقات نورهای عجیبی در این جنگل دیده می شود و صداهای وحشتناکی از آن به گوش می رسد. در دهه ۱۹۷۰ گزارش های زیادی از دیده شدن یوفو در این جنگل به ثبت رسیده است، افرادی که به این جنگل رفته اند مدعی اند به محض قدم گذاشتن در آن احساس نگرانی شدیدی به آنها دست داده و مدام تصور می کردند که توسط نیرویی نامرئی کنترل می شوند. در هجدهم آگوست ۱۹۵۸ «امیل بارنئا» مهندس ارتش، عکسی از یک یوفر بر فراز این جنگل گرفت که بسیار خبرساز شد.

بعضی ها که وارد این جنگل شده اند مدعی اند به محض دیدن درخت ها همه کارهایی که در گذشته انجام داده و فراموش کرده اند را به یاد می آورند اما به محض خروج از جنگل دوباره همه چیز از یادشان می رود. جنگل مثلثبرمودا موضوع مورد علاقه دانشمندان بسیاری از آلمان، فرانسه و آمریکا بوده و آنها فیلم ها و تصاویر عجیب و غریب بسیاری از این جنگل تهیه کرده اند. در فیلم های تهیه شده اشکالی دیده می شود که ناگهان ناپدید می شوند. بعضی از این اشکال را با چشم عادی می توان دید و بعضی دیگر فقط با تهیه عکس و فیلم قابل دیدن است.

جنگل سیاه


«شهر دودلی» نام شهری عجیب و غریب است که به شهر ارواح نیز شهرت دارد. این شهر در ایالت کانکتیکت آمریکا قرار دارد. این محل در اواسط دهه ۱۷۴۰ به عنوان یک اقامتگاه کوچک ساخته شد و تا قرن هجدهم توسعه یافت و به شکل یک روستا درآمد.

کسب و کار ساکنان این منطقه از راه صنعت آهنگری بود تا اینکه ادعاهای عجیب و غریبی از این شهر به گوش رسید. مردم شهر ادعا می کردند که اشکال عجیب و غربی را می بینند و بعد از آن بود که قتل های اسرارآمیز و خودکشی های دسته جمعی در این روستا اتفاق افتاد. در بعضی موارد گروهی از مردم روستا ادعا می کردند که تصاویر موهومی را دیده اند که به آنها دستور خودکشی داده است. همچنین قایق ها و حیوانات اهلی روستا نیز ناپدید می شدند.

بعد از رخ دادن این حوادث، شایعه شد که این روستا نفرین شده است. تا اواسط قرن بیستم همه ساکنان شهر یا جان خود را در حوادثغیرطبیعی از دست داده بودند و یا اینکه از ترس جانشان مهاجرت کرده بودند.

با خالی شدن روستا از سکنه، این منطقه تبدیل به جنگلی با راه های سنگی شد. به دلیل تراکم بیش از حد درختان سر به فلک کشیده، این جنگل به نام «جنگل سیاه» مشهور شد.

ادعا می شود در این جنگل نورهای اسرار آمیز و هاله های نورانی دیده می شود و صداهای عجیبی از آن به گوش می رسد. به گفته افرادی که به این جنگل قدم گذاشته اند، فضای جنگل به شدت سنگین و ساکت است و موجود زنده ای در آن دیده نمی شود.

دریای درختان


دریای درختان نام جنگلی در شمال غرب کوهستان فیجی ژاپن است. این جنگل مملو از حفره های زیرزمینی مخفی و درختان سر به فلک کشیده است.

فضای جنگل دریای درختان بسیار تاریک است و اشعه های خورشید از میان شاخ و برگ انبوه درختان جنگل به سختی به داخل آن می تابد. نکته عجیب اینجاست که در جنگل درختان هیچ موجود زنده ای زندگی نمی کند و فضای ساکت و تاریک آن بسیار ترسناک است. امروزه جنگل دریای درختان به دو دلیل به شهرت رسیده است؛ اولین دلیل آن نمای زیبای کوهستان فیجی از جنگل دریای درختان است و دومین دلیل آن آمار بالای خودکشی در این جنگل است.

بسیاری از افرادی که قصد خودکشی دارند با رفتن به این جنگل خود را می کشند. اینکه تاکنون چند نفر در این جنگل جان خود را از دست داده اند مشخص نیست اما طبق آمار در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۱۰۸ جسد در این جنگل کشف شد.

به دلیل بالا بودن آمار خودکشی در جنگل دریای درختان مسئولان ژاپنی با نصب تابلوهای هشدار دهنده سعی کرده اند تا افراد را به فکر وادارند تا از تصمیم خود صرف نظر کنند. هر سال افرادی با کمک مسئولان به صورت داوطلبانه به جنگل می روند تا اجساد مردگان را از این جنگل جمع آوری کنند.

تپه های شاه بلوط

افت شاه بلوط، بیماری ای بود که درختان شاه بلوط آمریکایی را به شدت آلوده کرد و باعثشد این درختان تاریخی در ایالت های شرق آمریکا رو به نابودی بروند.

این بیماری سال ۱۹۰۰ دامنگیری درختان شاه بلوط شمال آمریکا شد و دلیل آن وارد کردن نهال های آلوده شاه بلوط و یا الوارهای آلوده به این آفت بود. تا سال ۱۹۴۰ تقریبا بیشتر درختان شاه بلوط که نزدیک به چهار میلیون اصله درخت بود نابود شدند. آمریکایی ها با کاشتن نهال های سالم دوباره این جنگل ها را احیا کردند و به این ترتیب درخت های شاه بلوط با طول ۶۱ متر و قطر تنه ۴/۲ متر تا به آسمان رفت.

درخت شاه بلوط به دلیل شکوفه های زیبایی که اواخر بهار و اوایل تابستان می دهد بسیار مشهور است. امروزه بزرگترین و معروف ترین جنگل شاه بلوط به نام تپه های شاه بلوط در نزدیکی غرب ویسکانسین قرار دارد. تپه های شاه بلوط نزدیک به ۲۵۰۰ نوع از این درختان را در خود جای داده است. نکته عجیب درباره تپه های شاه بلوط این است که همه این درخت ها از دوازده درختی که مارتین هیکس در اواخر دهه ۱۹۸۰ آن را کاشت رشد کرده اند اما با وجود این، هنوز هم خطر درختان تپه را تهدید می کند زیرا سال ۱۹۸۷ دانشمندان آفت هایی را روی درختان پیدا کرده اند و بر این عقیده اند که جنگل تپه های شاه بلوط نیز با گذشت زمان رو به نابودی می رود.

جنگل زیر مواد مذاب


در فوریه ۲۰۱۲ دانشمندان اعلام کردند کار بررسی و تحقیق درباره جنگل باستانی ودا که در نزدیکی مغولستان در زیر مواد مذاب مدفون شده بود به پایان رسیده است.

این جنگل ۲۰ کیلومتر مربعی نزدیک به ۲۹۸ میلیون سال پیش زیر حجم عظیمی از مواد مذاب پنهان شده بود. پس از گذشت این همه سال دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا، شنیانگ نورمال و یونان دست به دست هم دادند و با همکاری یکدیگر توانستند سه هزار و ۴۸ متر از این جنگل را بررسی کنند. در این بررسی مجموعه بزرگی از گونه های گیاهی از جمله شش گونه درخت شناسایی شد.