افکارنیوز: وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اعلام رسمی این آمار یادآور شد که تبلیغات گردشگری کشورش در ایران مطابق با فرهنگ و بافت اجتماعی ایران است.

به گزارش آتی نیوز، ارطغرل گونای در گفتگو با روزنامه اکشام در عین حال با استفاده از جملاتی پر از کنایه افزود که تبلیغات گردشگری بدون تصاویر دریا یا پلاژ اساسا غیرممکن و بی معنی است ولی ایران نیز موقعیت مختص به خود را دارد و رعایت آن نیز الزامی است.

گونای همچنین گفت: البته گردشگری در ترکیه مختص به ساحل و پلاژ نیست.

با براوردی کوتاه از میران هزینه انجام شده برای هر سفر و خرید ایرانیان در این کشور، مشخص می‌شود صدها میلیون دلار ارز طی ماههای اخیر از کشور خارج شده و به حساب همسایگان نیمه آسیایی - اروپایی واریز گردیده است.