ترفندهایی برای تمیز کردن پنجره ها
افکار

- ترفندهای مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در تمیز کردن شیشه و پنجره ها کمک کند. در این جا نگاهی داریم به بهترین و البته کاربردی ترین نکات تمیز کردن شیشه ها

** اولین نکته در تمیز کردن شیشه ها انتخاب یک زمان مناسب برای اینکار است. اگر این روزها قصد این کار را دارید حتما از وضعیت آب و هوایی با خبر باشید.

** بهترین شرایط آب و هوایی زمانی است که هوا مقداری ابری باشد و تابش مستقیم نور وجود نداشته باشد. در صورت وجود تابش نور اب روی شیشه به سرعت تبخیر شده و لکه های را روی شیشه به جا می گذارد.

** در بسیاری از خانه ها دیده می شود که از روزنامه یا کاغذ برای تمیز کردن شیشه ها استفاده می شود این در حالی است که این کار می تواند به شیشه ها آسیب های بدی وارد کند. روزنامه های دارای لبه های تیزی هستند که ممکن است شیشه را خط بیاندازند.

** بهترین وسیله برای تمیز کردن شیشه ها پارچه های نخی و نرم هستند تا آسیبی به شیشه ها وارد نشود. همچنین دقت داشته باشید که از آن ها تنها برای خشک کردن استفاده می کنید.

** یک اسفنج نرم به همراه یک سطل حاوی آب ولرم و مواد شوینده می تواند بهترین گزینه برای تمیز کردن شیشه ها باشد. ابتدا با اسفنج شیشه ها را کامل تمیز کنید سپس با دستمال نخی آن را خشک کنید.

** یکی از شوینده های بسیار خوب برای شیشه ها سرکه است. دو یا سه قاشق آب ر با سرکه ترکیب کنید و سپس با استفاده از دستمال نخی شیشه ها را تمیز کنید. سرکه یکی از بهترین شوینده های مواد شیشه ای است.

** در هنگام تمیز کردن شیشه ها درز پنچره و قاب دور آن را نیز با دقت تمیز کنید چرا که در صورت وجود گرد و بار در این محل ممکن است کثیفی ها حرکت کرده و بار دیگر روی شیشه شما بنشینند.