افکار

این مجموعه هتل دارای بزرگترین سونای دود جهان نیز هست. اقامت در این هتل برای دو نفر شبی ناقابل ۳۶۰ یورو آب می خورد.

افکار

- دیدن شفق قطبی یکی از فرصتهایی است که هرکسی نمی تواند دیدن آنرا آرزو کند. اما هتلی در فندلاند این آرزو را برآورده کرده است

هادی معیری نژاد - منطقه لاپلاند فنلاند یکی از کم جمعیت ترین نقاط این کشور است چرا که شرایط سخت زندگی جمعیت را در جنوب این کشور متمرکز کرده است.

با این حال جاذبه های طبیعت بکرقطبی در شمال فنلاند گردشگران بسیاری را به این نقاط می کشاند.

دیدن گوزنهای شمالی ماهیگیری در دریاچه های یخ زده، آشنایی با لاپون ها و اسکیموها(البته آنها که باقی مانده اند) و بالاخره جذاب ترین جاذبه شمالی یعنی دیدن شفق قطبی از انگیزه هایی است که صنعت گردشگری فنلاند روی آن سرمایه گذاری کرده است.

مجموعه هتل های شیشه ای فنلاند در نزدیکی پارک ملی اورهو ککونن فنلاند در روستای ایگلو ساخته شده اند و شکل ظاهری آنها از معماری خانه اسکیموها ایده گرفته شده است.

نام این مجموعه هتل شیشه ای، کاکسلائوتانن است که هر کدام از کلبه های شیشه ای اسکیمویی آن سرویس های جداگانه و تخت خواب های شیک و راحت دارد. مهم تر از همه این که از همان لحظه ای که پای مسافران به فرودگاه می رسد، اتوبوس های منظم و وقت شناسی آماده هستند تا آنها را با طی مسافت ۳۵ کیلومتر به هتل های شیشه ای برسانند.

شیشه ای بودن هتل، این امکان را به گردشگران می دهد تا نایاب ترین و دیدنی ترین پدیده هایی آسمانی قطب شمال را ببینند.

از ستاره های درخشان گرفته که به طور واضح و بسیار نزدیک، پشت پنجره هتل دیده می شود تا شفق های قطبی که می توان آن را به کرات مشاهده کرد.

شفق قطبی از ماه آگوست تا آوریل یعنی از مرداد ماه تا اردیبهشت ماه شمسی قابل دیدن است اما بهترین زمانی که می توان شفق قطبی را دید، فصل زمستان است. خوشبختانه نیازی نیست که گردشگران نگران سرمای استخوان سوز فنلاند باشند.

دیوارهای هتل شیشه ای عایق حرارتی هستند و فضای داخل را گرم نگه می دارند تا جایی که تاب دمای ۳۰ درجه سانتی گراد زیر صفر را هم دارند و هوای داخل اتاق هیچ اثری از سرما نخواهد داشت.

در همه این اتاقها سونا موجود است چرا که سونا از تفریحات اصلی مردم اسکاندیناوی است علاوه بر آن سورتمه سواری و اسکی، پیاده روی در نور ستارگان و ماهیگیری از فعالیتهای جنبی هتل است که گردشگران را با زندگی شمالی آشنا می کند.

این مجموعه هتل دارای بزرگترین سونای دود جهان نیز هست. اقامت در این هتل برای دو نفر شبی ناقابل ۳۶۰ یورو آب می خورد.

کد خبر: 191517