افکار

- داشتن پوستی سالم آرزوی همه ی ماست:

در واقع پوست خوب از اجزای اساسی زیبایی تلقی می شود. اگرچه ژنتیک مهمترین عامل موثر بر سلامت پوست است، اما عوامل دیگری همچون استرس، تغذیه، سیگار و نور آفتاب نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. همه ی ما مشتاقیم بدانیم چگونه می توان پوست بهتری داشت. برای این منظور به نکاتی که می توانند کمک کننده ی شما در حفظ سلامت پوستتان باشند به اجمال اشاره می کنیم. اما پیش از آن بهتر است بدانید: مقدار پولی که بابت خرید فرآورده های آرایشی می دهید، الزاماً با کیفیت آن فرآورده مرتبط نیست.

توصیه های ساده:

۱. از آفتاب شدید پرهیز کنید و به طور منظم از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.
۲. از مصرف سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید.
۳. سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید و سبزیجات و میوه میل کنید.
۴. به اندازه کافی بخوابید. کم خوابی پوست را خسته و کدر می کند.
۵. استرس به میزان قابل توجهی به سلامت پوست صدمه می زند.
۶. همیشه از یک پاک کننده ی مناسب استفاده کنید و هرگز با آرایش نخوابید.

مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب:

بدون شک آفتاب برای سلامت ما لازم است. اما آنچه مهم است این است که نور خورشید می تواند در عین حال اثرات سوء هم داشته باشد. بروز بسیاری از سرطان های پوستی، معلول تاثیرات طولاتی مدت همین نور آفتاب است. نور آفتاب می تواند باعثپیری زودرس پوست، بروز لک و تشدید بسیاری از بیماری ها شود. بنابراین حفاظت پوست از نور آفتاب یکی از اقدامات اساسی در مراقبت های اولیه پوست است. استفاده از کرم های ضد آفتاب یکی از راه های محافظت از نور آفتاب است.

یکی از سوالاتی که هرروزه از متخصصان پوست می شود این است که: چه ضد آفتابی بهترین ضد آفتاب است؟

واقعیت این است که هیچ ضد آفتابی برای شما در برابر خورشید مصونیت کامل ایجاد نمی کند و همان طور که گفته شد استفده از این مواد تنها یکی از راه های محافظت از اشعه ی خورشید است و برای محافظت کامل، استفاده از کلاه، عینک و لباس مناسب نیز ضروری است.مقدار و فاصله زمانی مصرف ضد آفتاب نیز بسیار مهم است.برای هر بار استفاده، حدود یک بند انگشت ضد آفتاب باید مصرف کنیم. فاصله زمانی دو تا سه ساعت،حدود نیم ساعت قبل از مواجهه با نور خورشیدهم، برای مصرف ضدآفتاب باید رعایت شود.