افکار

- سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر یکشنبه در همایش معاونان عملیات نیروی انتظامی اظهار داشت: در سال جاری علی رغم تحریم های صورت گرفته از سوی غرب و فشارهای وارد شده بر کشور و مردم ناآرامی های صنفی و کارگری ۳۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است، این در حالی است که با توجه به فشارهای اقتصادی این ناآرامی ها باید افزایش پیدا می کرد.

وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد خودروهای سرقت شده در کشور کشف می شوند، افزود: هم اکنون ۷۰ درصد موتورسیکلت های سرقتی کشور از سوی پلیس کشف می شود. این در حالی است که خوشبختانه در تلفات رانندگی شاهد کاهش ۶.۵ درصدی هستیم.

به گفته احمدی مقدم جرایم خشن همانند سرقت مسلحانه آدم ربایی و قتل در ده ماهه امسال بین یک تا ده درصد کاهش داشته است این در حالی ساست که جرایم ضد امنیتی نیز کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد. همچنین در این مدت میزان کشفیات مرزبانی در مرزهای کشور ۲.۵ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه ظفر به منظور اقدامات پلیس در طرح های نوروزی در یگان ویژه راه‌اندازی شده است، افزود: نیروهای عملیاتی بکارگرفته شده در طرح نوروزی ۹۲،۶۰ هزار نفر هستند که با اضافه شدن ۲۰ هزار نیروی ستادی نیروهای قرارگاه ظفر به ۸۰ هزار نفر می رسد تا بتوانیم طرح های نوروزی را بخوبی انجام دهیم و از بروز جرایم در این مدت جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون براساس چارت سازمانی، ۷۳ درصد نیروها تکمیل شده است و ۷ درصد نیز با تعدیل پست ها افزوده می شود. ضمن اینکه ۲۰ درصد باقی مانده نیز با جابجایی نیروها و شناور بودن پست ها جبران خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی به هوشیاری مردم اشاره کرد و گفت: مردم در ۲۲ بهمن آگاهانه و هوشیار دشمن را روسیاه کردند ونشان دادند به بیانات رهبری همانگونه که می شنوند عمل می کنند این در حالی است که برخی مسئولان اول باید سخنان ایشان را بررسی کرده و بعد اجرا کنند.

به گزارش مهر، در ادامه سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع ارسال پیامک بخشودگی جرایم را پیگیری می کنیم، تاکید کرد: باید اپراتورهای تلفن همراه و مسئولان وزارت اطلاعات مسیرهای سوءاستفاده این چنینی را شناسایی و مسدود کنند ارسال این پیامک ها اقدامی ضد امنیتی بوده و سامانه اجراییات پلیس راهور را با مشکل مواجه کرده است البته مردم باید آگاه باشند که این گونه بخشودگی ها از طریق سایت پلیس یا رسانه های رسمی اعلام می شود.

وی ادامه داد: بخشودگی جرایم در حیطه وظایف نیروی انتظامی نیست و تنها در صورتیکه قانون این اجازه را دهد پلیس بعنوان مجری آن را اجرا می کند.

وی از قاچاق روزانه ۴ میلیون لیتر سوخت از مرزهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ ماشین که هر کدام هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق به همراه دارند از مرزهای غیررسمی و مناطقی که تحت کنترل پلیس نیست سوخت را در استان سیستان و بلوچستان قاچاق می کنند این در حالی است که هنوز نتوانستیم به طور کامل مرزهای ساحلی را کنترل کنیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه تفاوت قیمت ارز باعثشده است که گوشت و مواد غذایی با وضعیت معکوس از کشور قاچاق شود، تصریح کرد: امروز به دلیل اینکه ارز تفاوت قیمت بسیاری در داخل و خارج دارد گوشت و مواد غذایی از کشور قاچاق می شود به زودی جلوی این کار را می گیریم. امروز دیگر با انسداد مرزهای شرقی کشور مشکل قاچاق در این مناطق نداریم و عمده مشکلاتمان در مرزهای آبی و غربی کشور است.

وی در پایان از افزایش طرح های امنیتی پلیس به منظور کاهش جرایم در اسفند و فروردین ماه خبر داد و گفت: تلاش میکنیم تا روند کاهش جرایم در اسفند ماه و فروردین ماه سال آینده نیز تداوم داشته باشد ضمن اینکه طرحهای امنیتی خود را افزایش دادهایم تا از حوادث چهارشنبه سوری جلوگیری کنیم.