اعلام مسیرهای طرح زوج و فرددر کرج
افکار

- سرهنگ " حبیب کمالوند " گفت: باید فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به نحوی در مردم نهادینه شود که رانندگان بدون ترس از جریمه و به طور طبیعی قوانین را رعایت کنند.

وی افزود: افزایش جریمه و تشدید اعمال قوانین تنها می‌تواند به صورت موقتی علاج درد رانندگان متخلف باشد چرا که فردی که فرهنگ رانندگی استاندارد در وی نهادینه نشده باشد بدون حضور پلیس باز هم تخلف می‌کند.

کمالوند خاطرنشان کرد: تبلیغات و رسانه‌ها نقش به سزایی در نهادینه ساختن مفهوم رعایت قانون برای قانون دارند و می‌توانند در کاهش تخلفات در این حوزه تأثیرگذار باشند.

او ادامه داد: در روزهای پایانی سال قرار داریم و با توجه به اجرایی شدن طرح زوج و فرد خودروها در مناطق مرکزی کرج انتظار داریم مردم بیشترین همکاری را با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: این طرح از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ عصر از چهارراه دولت‌آباد آغاز شده و مسیرهای میدان توحید، میدان قدس، سه راه نهضت، بلوار چمران، بلوار شورا، تقاطع غیرهمسطح جانبازان، بلوار کاج، تقاطع غیرهمسطح آزادگان، بلوار شهید مطهری، تقاطع شهدای روحانی، بلوار جمهوری، میدان سپاه، میدان والفجر، بلوار علامه جعفری و چهاراه دولت‌آباد کرج را پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: از شهروندان کرجی انتظار می‌رود طی این مدت در این مسیرها از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده کنند تا به صورت واقعی شاهد کاهش بار ترافیکی کرج باشیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آغاز طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز اشاره کرد و افزود: این طرح از ابتدای این هفته اجرایی شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: طی این طرح با خودروهایی با برچسب دودی، خودروهای فاقد برگه معاینه فنی خودرو، خودروهایی که رفت وآمد آنها آلودگی صوتی و آلایندگی هوا را به دنبال دارد برخورد قانونی خواهد شد