بخشودگی مشروط غیبت سربازان قهرمان
افکار -

سردار مهرعلی باران‌چشمه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ورزشی سربازان نیروهای مسلح با بیان اینکه پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی سربازان نیروهای مسلح در سال آینده با تعداد رشته‌های بیشتری انجام خواهد شد، گفت: امسال در بیش از ۱۰ رشته ورزشی در مسابقات جهانی سیزم حضور خواهیم داشت.

باران‌چشمه با بیان اینکه باشگاه‌های نیروهای مسلح آمادگی جذب سربازان ورزشکاری که در سطح لیگ برتر یا دسته یک باشند را داراست گفت: این افراد در باشگاه‌ها و مراکز ورزشی نیروهای مسلح به کار گرفته می‌شوند و می‌توانند بعد از گذراندن دوره‌ آموزشی مابقی دوران سربازی خود را در این مراکز سپری کنند.

رییس تربیت‌بدنی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اجرای طرح سرباز قهرمان اظهارکرد: در صورتی که سربازان قهرمان غیبت کرده و تاکنون خود را برای انجام خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی نکرده باشند تا آخر امسال فرصت دارند خود را برای انجام خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی کرده و مشمول بخشیدگی غیبت شوند.

باران‌چشمه پیش از این در گفتگویی با ایسنا، از اجرای طرح سرباز قهرمان و بررسی برای تصویب آیین‌نامه آن خبر داده بود.

آن دسته از سربازانی که در موعد مقرر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی نکرده و وارد غیبت شده باشند بر اساس مدت غیبت خود از سه ماه تا شش ماه اضافه خدمت دریافت خواهند کرد.