وقف خانه ۳۵میلیاردی برای بیماران سرطانی
افکار

- حجت‌الله حشمتی واقف ملک ۳۵میلیارد ریالی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره نیت خود از انجام وقف گفت: این ملک را برای رضای خدا و به شکرانه سلامت خود و خانواده‌ام وقف کرده‌ام.

این واقف خیراندیش در ادامه با بیان اینکه نیت در انجام عمل صالحی مانند وقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ‌ افزود: یک فرد می‌تواند با تهیه دانه برای تأمین خوراک پرندگان وقف کند.

وی بیان داشت: برای انجام چنین عمل صالحی لزوماً‌ نباید دارای مال و املاک وافری بود و در این میان نیت وقف از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حشمتی که واقف زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و با ارزش مالی بیش از ۳میلیارد تومان است درباره احساس خود پس از انجام این عمل صالح، بیان داشت: انجام وقف برای من با احساس خوشایندی همراه بوده است.

وی پخش برنامه‌های تلویزیونی با موضوع وقف و اثرات مثبت آن در هفته وقف را از جمله عواملی عنوان کرد که موجب ترغیب او برای انجام این عمل صالح شده است.

حشمتی بیان داشت: زمانی که انسان با مواردی از وقف از جمله وقف بخشی از زمین یک کشاورز که از مال دنیا فقط دارای دو قطعه زمین بوده، برای تأمین خوراک سگ نابینا مواجه می‌شود، بیشتر راغب می‌شود که مال و اموال خود را در مسیر مرتفع کردن نیازهای جامعه وقف کند.

این واقف خیر با بیان اینکه متولی ملک وقفی خود را سازمان اوقاف و امور خیریه قرار داده است، اضافه کرد: ۵۰درصد از درآمد حاصل از این ملک را وقف تأمین دارو و درمان بیماران سرطانی و ۵۰درصد باقیمانده را با نیت مرتفع کردن نیاز بیماران بی بضاعت وقف کرده‌ام.

وی فعالیت مؤسساتی مانند مؤسسه خیریه محک و دهش‌پور را برای تأمین دارو و درمان افراد مبتلا به بیماری سرطان بسیار حائز اهمیت دانست.

حشمتی درباره مشخصات ملک وقفی خود، ابراز داشت: ‌ این ملک زمینی محصور است که دارای یک خانه باغ با متراز ۷۰ متر مربع می‌شود. البته مجموع مساحت این ملک برابر ۶۰۰ متر مربع و با ارزش مالی بیش از ۳ میلیارد تومان است.

این واقف گفت: انسان با وقف کردن حج را به خانه خود می‌آورد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی وقف خاطرنشان کرد: در صورتی که این عمل صالح از طریق رسانهها ترویج شود بدون شک بسیاری از افراد نسبت به آن آگاهی پیدا میکنند و در نهایت موجب میشود بسیاری از پولهای سرگردان در کشور که تورم را برای اقتصاد ملی به همراه دارد، به درستی هدایت شود و گره از مشکلات افراد نیازمند باز کند.