فاصله افطار تا شام حداقل دوساعت باشد

افکارنیوز: مشاور تغذيهاي معاونت بهداشتي به روزهداران توصيه كرد بين صرف افطار تا شام حداقل دوساعت فاصله باشد.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب‌دا دکتر ابوالقاسم جزایری با بیان این خبر گفت: روزه داران هنگام صرف افطار ابتدا روزه خود را با چای، آب جوش یا شیرگرم و خرما و کشمش به همراه غذاهایی مانند نان و پنیر و سبزی، شامی، انواع کوکو، فرنی یا شیربرنج بازکنند.
وی تصریح کرد: روزه‌داران بعد از ۲ ساعت از صرف افطار می‌توانند شام خود را که پیشنهاد می‌شود یکی از غذاها مانند سوپ، آش، حلیم، خوراک لوبیا، عدس، خوراک سبزیجات باکمی نان سبوس‌دار مانند سنگک به همراه ماست و خیار یا دوغ و سبزی خوردن یا سالادباشد، انتخاب کنند.
دکتر جزایری با تاکید براین که از مصرف چای بلافاصله بعد از شام به دلیل کاهش جذب آهن خودداری کنید، گفت: بهتر است روزه‌داران تا پایان شب و هنگام خواب از میوه‌ها، چای کمرنگ و سایر مایعات مخصوصاً آب استفاده کنند.
مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی درخصوص وعده سحری گفت: وعده سحری بهتر است مانند وعده ناهار و شامل غذاهای اصلی از قبیل انواع چلوخورشت‌ها و پلوهای مخلوط با حبوبات و سبزیجات، به همراه مرغ و سبزی‌های تازه یا سالاد و ماست باشد.
وی توصیه کرد از نوشیدن زیاد چای در وعده سحری اجتناب کنید چون بعلت افزایش ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن، موجب بروز تشنگی در طول روز می‌شود.