ورزقان رکورد ژاپن را شکست

نسخه چاپيارسال به دوستان
ثبت ۱۲ زمین لرزه از شب گذشته تاکنون برای ورزقان
ورزقان رکورد ژاپن را شکست / ۴۱۶۲ لرزه و پس لرزه در ۶ ماه

خبرگزاری فارس: از زلزله ۳.۸ ریشتری شب گذشته ورزقان ۱۲ مورد پس لرزه تا ۸ صبح امروز به ثبت رسیده است.
خبرگزاری فارس: ورزقان رکورد ژاپن را شکست / ۴۱۶۲ لرزه و پس لرزه در ۶ ماه

Tweet

به گزارشافکارنیوز، بعد از مدت‌ها مردم شهرستان ورزقان که روزهای بدون زلزله را تجربه می‌کردند زلزله ۳.۸ ریشتری ساعت ۲۱.۲ به عمق چهار کیلومتر، دوباره مردم این منطقه را به وحشت انداخت.

براساس این گزارش، بعد از این زمین لرزه ۱۱ زمین لرزه دیگر نیز در این منطقه به وقوع پیوست که کمترین آن ۱.۷ و بیشترین آن ۳.۷ ریشتر بود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: زمین‌لرزه‌های ورزقان و اهر بعد از زلزله شش و ۶.۲ ریشتری بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان تا بیست و ششم بهمن چهار هزار و ۱۶۲ پس لرزه داشته که ۳۰۹ مورد آن بالای سه ریشتر بوده است.

خلیل ساعی اظهار کرد: زلزله ۶.۲ ریشتری بیست و یکم مرداد امسال اهر و ورزقان تا به امروز چهار هزار و ۱۶۲ لرزه و پس لرزه در منطقه ارسباران داشته و به ثبت رسیده است.

وی افزود: از این تعداد زلزله سه هزار و ۴۰۹ مورد در مقیاس کوچک‌تر از ۲.۵ ریشتر بوده است.

وی افزود: ۴۴۴ مورد از زلزله‌های اشاره شده نیز بین ۲.۵ تا ۳ ریشتر و ۲۶۱ مورد نیز بین ۳ تا ۴ ریشتر به ثبت رسیده است.

ساعی در مورد زمین لرزه‌های چهار تا پنج ریشتری نیز گفت: ۴۳ مورد زمین لرزه از ۲۱ مرداد تا به امروز در منطقه ارسباران آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی، زلزله‌های بین پنج تا شش ریشتر را در همین مدت سه مورد اعلام کرد و تصریح کرد: دو مورد نیز زلزله بزرگ‌تر از شش ریشتر در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است.

گفته میشود ورزقان با این تعداد زمین لرزه از ژاپن که معروف است روزانه چندین زمین لرزه اتفاق میافتد پیشی گرفته است.