فراوان ترین نام‌های ایرانی چیست؟

به گزارش افکارنیوز، فریدون انصاری مشاور و قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور در امور استان ها در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی آنا با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای انجام وظایفی که جنبه تصدی‌گری را دار می باشند، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۶۵ دفتر پیشخوان از ثبت‌احوال مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که تعداد ۹ فقره از آنان در استان اصفهان مستقر است.

وی افزود: سازمان ثبت‌احوال در طرح‌های توسعه‌ای، تحول در نظام بانکی، مالیاتی، تامین رفاه و بیمه، سهام عدالت، بیمه روستاییان و غیره نقش ایفا می‌کند.

انصاری با اشاره به قدمت سازمان مطبوع خود اظهار داشت: سازمان ثبت‌احوال از قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور است که حدود ۹۰ سال از عمرش می‌گذرد و سازمان حاکمیتی و زیرساختی است.

وی در ادامه به وظایف سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: وظایف سازمان ثبت‌احوال علاوه بر ثبت وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق، ولادت، وفات، ثبت‌اطلاعات مربوط به مهاجرت نیز می‌باشد همچنین وظیفه صدور اسناد هویتی در اقصی نقاط کشور و کشورهای مختلف را نیز برعهده دارد.

انصاری افزود: انتشار آمار و اطلاعات جمعیت از وظایف مهم و دیگر سازمان است که در برنامه‌ریزی‌های کلان و خرد از مهم‌ترین کاربرد برخوردار است.

مشاور قائم مقام رییس سازمان ثبت‌احوال کشور در امور استان‌ها در ادامه به فراوانی نام ها در کشور اظهار داشت و تصریح کرد: بر اساس فراوانی نام در کشور در بین اسامی دختران فاطمه، زهرا، ستایش و در بین اسامی پسران امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین از فراوانی قابل توجه برخوردار هستند.

انصاری فراوانی نام در استان اصفهان را برای اسامی دختر فاطمه، زهرا، ستایش و برای اسامی پسر امیرعلی، امیرحسین، علی اعلام نمود.