به گزارش افکارنیوز، این مطالعه نشان داده است: زنان به طور میانگین در سال ۱۹۶۵ میلادی نزدیک به ۲۶ ساعت در هفته را به انجام دادن کارهای خانه مثل آشپزی، شستن ظرف‌ها می‌گذراندند و زنان امروزی حدود نیمی این زمان را در هفته صرف انجام دادن کارهای خانه می‌کنند.

ادوارد آرچر، متخصص دانشگاه کارولینای جنوبی که سرپرستی این مطالعه را نیز به عهده داشته در گفت‌وگویی اعلام کرد: امروزه زنان بیشتر شغل‌های کم‌تحرک دارند و کمتر درگیر فعالیت‌های فیزیکی می‌شوند و تحرک بدنی کمتری دارند.

نرخ چاقی در دهه‌های گذشته به طور پیوسته افزایش پیدا کرده است. ۳۲ درصد زنان آمریکایی در سال ۲۰۰۴ میلادی چاق بودند، این در حالی است که این رقم در دهه ۱۹۶۰ میلادی، ۱۳ درصد بوده است.

به نقل از نیویورک دیلی نیوز، آمار نشان می دهد که زنان در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۲۵ درصد بیشتر از زمان خود را به استفاده از رسانه‌های دارای صفحه نمایش همانند تلویزیون و کامپیوتر اختصاص داده‌اند این امر به اضافه وزن آنها دامن زده است.

متخصصان در این مطالعه میزان انرژی و زمانی را که زنان صرف انجام دادن کارهای خانه میکنند، مورد بررسی قرار داده و به نتایج فوق دست یافتهاند.