همراهی پلیس با مردم در چهارشنبه سوری

چهارشنبهسوری هفته آینده است
به گزارشافکارنیوز، مرتضی تمدن در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس تهران گفت: این مرکز روزانه بالغ بر ۱۳۰۰ ماموریت را به انجام می‌رساند و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل می‌کند و در کنار این فعالیت‌های روزانه، اقدامات زمان بحران را نیز بر عهده دارد.


وی افزود: در این بازدید کسری‌ها و کمبودهایی که اورژانس تهران در ماموریت‌ها با آن مواجه است را در قالب گزارش این مرکز مورد بررسی قرار می‌دهیم و تا جایی که بتوانیم کمک‌های لازم را به اورژانس تهران ارائه خواهیم کرد.


استاندار تهران تصریح کرد: در تهران برای اورژانس یک جایگاه و نقش چند جانبه را در نظر گرفته‌ایم و تنها بحثفوریت‌های پزشکی مطرح نیست، بلکه مسائل مختلف به ویژه طیف گسترده‌ای از ماموریت‌های مدیریت بحران بر عهده اورژانس تهران است و زحمات تلاش بی‌وقفه آنها کاملا محسوس است.


وی ادامه داد: هدف از بازدید اورژانس تهران بررسی کمبودها و مشکلات این مرکز و همچنین میزان آمادگی آنها برای تعطیلات نوروز است؛ ضمن آنکه مشکلات کمبود آمبولانس، مجوزهای جذب نیرو در این مراکز که بخشی از مطالبات اورژانس تهران است را بررسی خواهیم کرد.


استاندار تهران عنوان کرد: اورژانس تهران در حال حاضر ۱۷۵ آمبولانس در ۱۴۲ پایگاه مستقر دارد و حدود ۳۰ دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی در اختیار دارد، اما این امکانات برای یک کلان شهر با جمعیت ۸.۵ میلیون نفری تهران و ماموریت‌های استانی که برای آنها تعریف می‌شود، نیازمند توسعه امکانات است.


به گزارش ایسنا، تمدن درباره آخرین تدابیر اتخاذ شده برای چهارشنبه آخر سال نیز گفت: کارهایی که برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و فرهنگی دارد و نگاه دست اندرکاران استان تهران برای این روز معطوف به اطلاع رسانی است چرا که معتقدیم بیشترین نقش را شهروندان بر عهده داشته و همراهی خوبی را با مسئولان دارند.


وی افزود: هماهنگی با مسئولان دستگاه‌های مختلف و مرتبط با موضوع چهارشنبه سوری صورت گرفته این دستگاه‌ها موظف شدند اطلاع رسانی‌های لازم را در مورد رفتارهای پرخطر به اطلاع جوانان و خانواده‌ها برسانند تا در ایام نوروز افراد دچار گرفتاری و مشکلات نشوند.


تمدن از شهروندان خواست تا در معابر اصلی و خیابان‌های پر تردد که محل عبور و مرور همگانی است به رفتارهای پرخطر اقدام نکنند و گفت: البته در این رابطه پیام‌های آموزشی از طریق آتش نشانی، پلیس و اورژانس به شهروندان منتقل می‌شود.


وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر با توجه به اطلاع رسانی به موقع و آموزش‌های لازم، حوادثناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز حوادثناخوشایندی را در این مراسم شاهد نباشیم.


تمدن با بیان اینکه پلیس با آمادگی کامل مردم را در چهارشنبه آخر سال همراهی خواهد کرد، گفت: دستگاه‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا افراد را از اقدامات خطرآفرین بر حذر دارند.


استاندار تهران درباره ظرفیت امدادرسانی اورژانس تهران نیز گفت: معتقدم ظرفیت امدادرسانی در اورژانس تهران می‌تواند بهتر از این باشد اما افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، چندین برابر این ظرفیت کار می‌کنند و آمادگی لازم را برای چهارشنبه آخر سال دارند.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان شده مراسم چهارشنبه آخر سال یک روز قبل از تحویل سال برگزار می‌شود، گفت: همه باید تابع تقویم رسمی کشور باشیم، لذا هر روزی برابر تقویم رسمی کشور چهارشنبه آخر سال باشد، این مراسم در آن روز برگزار می‌شود.


تمدن در پاسخ به ایسنا، درباره ارتقا تجهیزات امداد هوایی اورژانس تهران نیز گفت: در حال حاضر شش بالگرد در دستگاه‌های مختلف وظایف خود را در ماموریت‌های امداد هوایی انجام می‌دهند، البته در ستاد مدیریت استان تهران سطحی برای این فعالیت‌ها تعریف شده که بتواند پوشش کاملی را برای استان داشته باشد.


وی افزود: در تهیه این تجهیزات باید اعتبارات لازم تامین شود، اما در حاضر پلیس، راهور، اورژانس و هلال احمر حدود هفت فروند بالگرد را در استان تهران برای امدادهای هوایی به کار می‌گیرند و در برخی موارد به استان‌های دیگر نیز امدادرسانی می‌کنند.


استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدم توزیع گوشت قرمز و مرغ وارداتی در تعاونی‌ها، گفت: فراخوان انجام شده و بسیاری از موسسات خیریه و نهادهای امدادی و حمایتی مراجعه کرده و به میزان درخواست خود این اقلام را دریافت کرده‌اند.


وی افزود: هیچ محدودیتی در این حوزه نداریم به طوری که طی یک ماه گذشته ۱۲ میلیون کیلومرغ منجمد و ۴.۵ میلیون کیلو گوشت قرمز منجمد وارد بازار تهران شده است و از نظر ذخیره سازی نیز هیچگونه مشکلی وجود ندارد.


به گزارش ایسنا، همچنین هوشنگ فولادی رییس مرکز اورژانس تهران نیز در پاسخ به ایسنا، درباره طرحی که از سوی آتش نشانی مبنی بر استقرار آمبولانس و نیروهای اورژانس در مراکز آتش نشانی برای امدادرسانی منسجم تر مطرح اما با مخالفت اورژانس تهران مواجه است، گفت: در حال حاضر این طرح اجرا می‌شود و این دو دستگاه هماهنگ عمل می‌کنند.


وی در توضیح بیشتر گفت: هم اورژانس تهران و هم آتش نشانی در زمان وقوع حوادثبه محض اطلاع حاضر می‌شوند، ضمن آنکه در حال حاضر در ۹ پایگاه آتش نشانی اورژانس نیز مستقر است و اگر در پایگاه‌های دیگر اورژانس مستقر نیست، در نزدیکی پایگاه‌های آتش نشانی، اورژانس مستقر است و با هماهنگی ماموریت‌ها را انجام می‌دهند، لذا هیچگونه مخالفتی از سوی اورژانس برای اجرای این طرح وجود ندارد.


به گفته وی، اخیرا چند پایگاه در دست احداثرا آتش نشانی پیشنهاد داده است که استقرار اورژانس در این مراکز در دست اقدام است که در آینده نزدیک در این پایگاه‌ها اورژانس مستقر خواهد شد.