افکار

نخستین جشنواره مد و لباس دانش آموزی قرار بود همزمان با دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برگزار شود اما در این جشنواره بخش دانش‌آموزی وجود ندارد.

به گزارش افکارنیوز، به رغم آنکه مقرر شده بود همزمان با دومین جشنواره مد و لباس فجر، نخستین جشنواره مد و لباس دانش‌آموزی نیز برگزار شود، آموزش و پروش تنها با ۳ غرفه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این جشنواره حاضر شد.

*بخش جداگانه‌ای به نام بخش دانش‌آموزی نداریم

حمید قبادی، دبیر دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در خصوص حضور آموزش و پرورش در دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به خبرنگار فارس می‌گوید: آثاری که از سوی آموزش و پرورش به دبیرخانه جشنواره رسیده است با سایر آثار تلفیق شد زیرا در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بخش جداگانه‌ای به نام بخش دانش‌آموزی نداریم.

وی با بیان اینکه مسیر ورود آثار به نوعی بود که تمام بخش‌ها بتوانند آثار خود را ارسال کنند، می‌افزاید: در بخش مسابقه اصلاً تفاوتی نمی‌کند که اثر از سوی کدام نهاد فرستاده شده باشد؛ بسته‌ای را که دریافت می‌کردیم در دبیرخانه گشوده و به نام صاحب اثر مشارکت داده می‌شد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تأکید می‌کند: ما می‌توانیم در جشنواره‌های آینده بخش مستقل دانش‌آموزی داشته باشیم تا بخش دانش‌آموزی هویت پیدا کند و آثار در این بخش بتواند بهتر خود را نشان دهد؛ همچنان که امیدواریم تا بخش دانشجویی نیز بتواند در چنین جشنواره‌ای به صورت مستقل شرکت کند.

*استفاده از رنگ قهوه‌ای برای کودکان مناسب نیست

تعدادی از بازدیدکنندگان از غرفه آموزش و پرورش فرم‌های طراحی شده برای دانش‌آموزان را مناسب ارزیابی کرده و تنوع در طرح را نقطه مثبت طرح‌ها بیان کردند و اما گروهی نیز طرح‌ها و مدل‌های متنوع‌تری را برای نمایش در جشنواره انتظار داشتند.

یکی از بازدیدکنندگان غرفه آموزش و پرورش عقیده دارد که استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای برای کودکان مناسب نیست و می‌‌گوید: تلفیق رنگ زرد و سرمه‌ای در لباس احساس خوبی را ایجاد نمی‌کند.

*طرح‌های زیبای اسلامی مشوق اصلی در انتخاب دانش‌آموزان

خانم حیدری، معلم پایه سوم ابتدایی بیان می‌کند: اگر نسبت به ارائه بهترین طرح‌ها در لباس‌های اسلامی به دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، غفلت نکنیم، دانش‌آموزان می‌توانند با توجه به علاقه و سلیقه خود از انتخابی که در زمینه پوشش دارند، رضایت کامل داشته باشند.

*برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب اسلامی

در غرفه‌ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از سوی کارشناس علوم دینی به شبهات موجود پیرامون مسائل دینی و موضوع حجاب اسلامی مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان از غرفه پاسخ داده می‌شود؛ به گفته مسئول غرفه این کارگاه مورد استقبال بسیاری از دختران دانش‌آموز و بزرگسال قرار گرفته است.

*استقبال تمام سلیقه‌ها از طرح‌‌های اسلامی - ایرانی

در این غرفه که آثار فرهنگیان و دانش‌آموزان شامل چادر در طرح‌ها و مدل‌های مختلف، انواع مانتو و مقنعه با پوشش‌های کامل، اسلامی و طرح‌های زیبا به همراه فرم‌های دانش‌آموزی به نمایش گذاشته شده است مورد استقبال واقع شده است.



*بسته بودن غرفه در ساعت پربازدید جشنواره

برخی مواقع در ساعت پربازدید نمایشگاه، غرفههای آموزش و پرورش بسته است و مسئولی هم در محل غرفه برای پاسخگویی به بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان حضور ندارد و البته این موضوع در شرایطی است که گفته شده بود آموزش و پرورش با ۱۰ غرفه در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کد خبر: 202123