مرگ یک ایرانی در شلیک مرزبانی کویت

به گزارش افکارنیوز، بخش رسانه ای وزارت کشور کویت اعلام کرد: در تیراندازی گارد ساحلی کویت به یک فروند شناور ناشناس که قصد ورود غیرقانونی به آب های منطقه ای کویت را داشت یک ایرانی کشته و یک ایرانی دیگر بازداشت شد.


وزارت کشور اضافه کرد: گارد ساحلی کویت تلاش کرد با استفاده از راه های گوناگون از جمله شلیک هوایی مانع از ادامه حرکت این شناور شود ولی این تلاش ها موفقیت آمیز نبودند به همین دلیل در نهایت، گارد ساحلی کویت مجبور به سمت آن شلیک کرد که به توقف این کشتی منجر شد.


در بازرسی از این کشتی مشخص شد این شناور مربوط به دو قاچاقچی ایرانی است. در شلیک گارد ساحلی یک نفر از ایرانی ها کشته و نفر دوم بازداشت شد. در این کشتی محموله بزرگی از ۷۴ کیلوگرم حشیش و دیگر مواد مخدر کشف و ضبط شد.


نام و مشخصات این دو نفر و مبدأ حرکت شناور آنها اعلام نشده است. هنوز هیچ یک از مقامات ایرانی به این موضوع واکنش نشان نداده است.


قبل از این بارها شماری از شهروندان ایرانی نیز به اتهام ورود غیرقانونی به آب و خاک کویت، دستگیر شده بودند.


از سوی دیگر ماموران گمرگ دوحه روز دوشنبه چهار شهروند ایرانی را به اتهام قاچاق ۴۵ کیلوگرم حشیش دستگیر کردند.


یک منبع آگاه در اداره گمرگ دوحه پایتخت قطر اعلام کرد: ماموران گمرک به یک فروند لنج (کشتی چوبی) که از ایران آمده بود مشکوک شدند. در این شناور ۴ نفر ایرانی حضور داشتند و بار آن ۶۰۰ کیلوگرم شیره خرما بود. در بازرسی ماموران گمرک مشخص شد در ظرف های شیره خرما، ماده مخدر حشیش جاسازی شده بود.