به گزارش افکارنیوز، پوکی استخوان یکی از مشکلاتی است که ۸ میلیون نفر را در دنیا به آن دچار هستند و هر روز را با سختی به شب می رسانند. این بیماری آنقدر سخت است که برخی حتی توانایی تکان خوردن هم ندارند. به مانند هر بیماری و مشکل دیگری برای آنکه از دست این مشکل نیز به دور باشید بهتر است از همین حالا پیشگیری را آغاز کنید.

**ویتامین D: خورشید، منبعی که همیشه صبح ها برای سلامت بخشیدن به جان ما از پشت کوه ها سر بلند می کند را هیچوقت دست کم نگیرید چرا که می تواند اولین راه داروی پوکی استخوان باشد. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که افراد بین ۱ تا ۱۰۰ سال نیاز دارند تا روزانه حداقل ۲۰ دقیقه در معرض خورشید باشند. ویتامین D که ازاین چشمه نور ساطع می شود برای استخوان ها حکم دارو را دارد.

** پروتئین: گوشت قرمز و ماهی ولوبیا را هیچوقت فراموش نکنید چرا که بخش اعظم قوای بدن از همین چند خوراکی ساده گرفته می شود و باید همیشه آن را در سبد خوراکی خود قرار دهید. این خوراکی های خوشمزه حاوی میزان زیادی پروئین هستند که از جمله مهمترین عناصر ساخت استخوان های فولادی اند. ۷۷ گرم پروتئین به صورت روزانه همیشه توسط پزشکان توصیه شده است.

** کلسیم: مهمترین عنصری که برای یک استخوان فولادی باید در نظر داشته باشید کلسیم است که می تواند یک استخوان تو خالی را به محکمی آهن کند. کلسیم را از لبنیات و از طریق شیر و ماست وارد بدنتان کنید تا دیگر هیچگاه دچار پوکی استخوان نشوید. روزانه حداقل هزار میلی گرم کلسیم برای بدن نیاز است.

** چگالی: در صورتی که استخوان دردهای زیادی می گیرد و احتمال آن را می دهید که بلایی سر خودتان آورده اید حتما به پزشک مراجعه کنید. گرفتن آزمایش DXA برای بدست آوردن میزان چگالی استخوان ها برای افرادی که استخوان درد دارند لازم است. پزشکان از روی این ازمایش می توانند میزان سلامت استخوان ها را تشخیص دهند.

** پیشینه: برخی مواقع مشکلاتی که برای استخوان ها به وجود می آید ریشه در پیشینه افراد دارد. برای مثال اولین نکته ای که ممکن است هر فردی را به خود دچار کند سابقه پوکی استخوان در فامیل است. در صورتی که در خانواده شما این مشکل دیده شده است بهتر از یک آزمایش نزد پزشک بدهید.