به گزارش افکارنیوز، مرتضی طلائی در همایش تقدیر از شورایاران محلات ۱۶ گانه این منطقه و خانواده های آن ها ضمن بیان این مطلب افزود: بر این باوریم بهترین شرایط توزیع عادلانه خدمات به مردم، ازطریق شورایاری ها محقق می شود، دربدترین شرایط که سمن ها تهدید تلقی می شد، ما در نیروی انتظامی به عنوان ظرفیت به تشکل های مردم نهاد نگاه می کردیم. حضورمددکار اجتماعی و مشاور در نیروی انتظامی، ناشی از همین تفکر بوده و این همان توزیع عادلانه امکانات است.


طلائی تأکید کرد: مدیریت شهری بدون شورایاری ها نمی تواند کاری از پیش ببرد، در مجموعه شهرداری، شورای شهر و شورایاری ها اشکالاتی وجود دارد، اما نباید آن را علم و جایگاه این نهاد را زیر سوأل برد.


وی در ادامه گفت: شورایاری ها اگرمی خواهند در رسالت خود موفق باشند، باید سه رویکرد هویت، سبک زندگی و مدیریت تغییرات فرهنگی و اجتماعی را محور فعالیت های خود قرار دهند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راهگشا بودن شورایاری ها در بسیاری از امور اظهار کرد: در چنین نهادهایی، همبستگی، مشارکت، همدلی و وفاق حرف اول رامی زند.


همچنین وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به این نکته که مشکلات مالی و خانوادگی موجب ایجاد اختلاف میان زوجین می شود، اظهار داشت: شورایاران محلات که بیشتر وقت خویش را برای رفع معضلات شهروندان می گذارند، دقت کنند که فشار کاری، لطمه ای به روابط خانوادگی آن ها وارد نکند و همواره فرمایش پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند از آموزه ها و سخنان بزرگان استفاده کنید در انسجام روابط خانواده تان را سرمشق امورات روزمره خویش قرار دهند.


به گفته وی، خوشبختانه آمار طلاق در مناطق جنوبی پایتخت بسیار پائین بوده و این مسئله نشان دهنده محیطی است همراه با عشق و محبت آئین که بانوان خانه دار برای مردان فراهم می نمایند.


همچنین محمد صارمی‌زاده شهردار منطقه ۱۸نیز در ابتدای این مراسم، سخنان خویش را با بیان این نکته که شورایاران بهترین مشاوران شهرداران مناطق پایتخت هستند آغاز و افزود: نمایندگان برگزیده شهروندان بطور روزانه شاهد معضلات عدیده محلات بوده و به عنوان پل ارتباطی با مسئولین، روند اقدامات انجام شده را به اطلاع صاحبان اصلی شهر می رسانند.


وی در بخش دیگری از سخنان خویش به پروژه های ۳۵ متری شهید مهتدی ، تونلی شدن خط آهن تهران به تبریز و امتداد بخش جنوبی خط ۳مترو تهران اشاره کرد که با پیگیریهای مجددانه شورایاران محلات منطقه ۱۸ زودتر از موعد مقرر آماده بهره برداری شده و تأثیر بسزائی نیز در بازگشائی معابر بن بست و کاهش بار ترافیک خواهد داشت.