کشف بیش از ۲۶ میلیون عدد انواع موادمحترقه

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا در نشست خبری ظهر روز شنبه خود از کشف قریب به ۲۷ میلیون عدد انواع موادمحترقه در مرزهای کشور خبر داد و گفت: عمده این کشفیات در مرزهای شمال غرب و غرب کشور رخ داده است.

کشف ۱۰۰ تن موادمخدر در نقطه صفر مرزی


ذوالفقاری همچنین از کشف ۱۰۰ تن موادمخدر در نقطه صفر مرزی توسط مرزبانان خبر داد و گفت: چنین کشفیاتی از زمان تشکیل مرزبانی تاکنون بی‌سابقه بود، به ویژه این که کشفیات در عقبه مرز نیز کاهشی چشمگیر داشته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی همچنین از کاهش ۱۴ تا ۶۲ درصدی در کشف سلاح، مشروبات‌الکلی، تجهیزات دریافت از ماهواره و سیگار به داخل در مرزهای کشور خبر داد و گفت: این کشفیات در عقبه مرز نیز کاهشی بیشتر از آنچه در مرز بوده داشته است.

افزایش ۹۳ درصدی قاچاق سوخت


ذوالفقاری با اشاره به پدیده قاچاق سوخت که در امسال با رقمی رو به رشد روبرو بوده است، اظهارکرد: قاچاق سوخت در سال جاری نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه‌داد: با این وجود در یک ماهه گذشته شاهد افت شدید قاچاق سوخت در مرزهای کشور بوده‌ایم که این امر نیز به دلیل اقداماتی است که از سوی مرزبانان در مرزهای کشور انجام شده است.

ذوالفقاری درباره شیوه و شگرد قاچاقچیان نیز اظهارکرد: شیوه قاچاق سوخت در مناطق مختلف متفاوت است که به عنوان مثال در منطقه مرزی سراوان از وانت بار استفاده می‌کنند اما در برخی مناطق دیگر کامیون‌ها یا قایق‌ها سهمیه سوختی که داشتند را به مقصد کشوری دیگر می‌گرفتند اما در عمل یا سفری انجام نمی‌دادند یا به مقصدی نزدیک تر می‌رفتند و مابقی سوخت را به افرادی فروخته و آن افراد پس از تجمیع این مواد اقدام به قاچاق آن می‌کردند.

کشف بیش از ۳۰ هزار دام قاچاق


فرمانده مرزبانی ناجا از کاهش ۳۳ درصدی دستگیری عابران غیرمجاز، کاهش ۱۱ درصدی تجاوز مرزی و کاهش ۵۰ درصدی در گروگانگیری خبر داد و افزود: همچنین در امسال درگیری با اشرار، شهدای مرزبانی و مجروحان مرزبانی به ترتیب ۵،۲۶ و ۴۹ درصد کاهش داشته است.

ذوالفقاری همچنین از کشف ۳۰ هزار راس دام قاچاق در مرزهای کشور خبر داد و گفت: در دو ماه گذشته به علت تغییر قیمت گوشت قاچاق دام در مرزها افزایش یافت که عمده این قاچاق نیز به شکل چرا بوده و قاچاقچیان با رهاکردن گوسفندان در مرز دام‌های خود را به سوی دیگر مرز هدایت کرده به گونه‌ای که در جریان این قاچاق هیچ فردی از مرز تردد نمی‌کرد.

وی اقدامات برخی رسانهها در خصوص نسبت دادن افزایش قیمت گوشت به قاچاق آن در مرزهای کشور را نوعی بیانصافی و کملطفی به مرزبانی دانست و افزود: در بررسیهایی که انجام دادیم مشخص شد که تنها کمتر از یک درصد مصرف داخلی گوشت کشور از طریق مرزها قاچاق میشود.