وام ازدواج جوانان در انتظار دستور رئیس جمهور

به گزارش افکارنیوز، حسین معتمد نیا گفت: پنجمین جلسه شورای عالی جوانان که در اسفندماه سال جاری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، پنج مصوبه داشتیم که اولین آن تدوین شاخص‌های ساماندهی امور جوانان بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید و قرار است که بعد از توشیح توسط رئیس جمهور به کلیه دستگاهها ابلاغ شود و ما نامه آن را نوشتیم و اگر رئیس جمهور آن را امضا کنند قبل از پایان سال ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: دومین مصوبه به بازنگری در آیین نامه جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) مربوط بود که به تصویب اعضا رسید و بازنگری اساسنامه شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد و راه‌اندازی و تاسیس سمن سراهای جوانان از دیگر مصوبات این جلسه بود که رئیس جمهور دستور داد طی تفاهم‌نامه ای با وزیر کشور فرهنگسراها و سمن‌ سراهای موجود طی تفاهم نامه ای به ما تحویل داده شود و در طول برنامه پنجم توسعه نسبت به احداثآنها برنامه ریزی تخصیص اعتبار شود.

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش افزود: پنجمین مصوبه درخصوص وام‌های ازدواج جوانان و مشکلات ایجاد شده در پرداخت آن بود که رئیس جمهور دستور دادند از طریق بانک مرکزی موضوع بررسی شود و هرچه سریعتر مشکل مرتفع شود.

معتمد نیا تصریح کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با نماینده بانک مرکزی انجام شده است و براساس دستورالعمل موجود هرکس می‌تواند طی دو سال تقویمی وام خودش را دریافت کند و تعدادی پشت نوبت هستند و مسلماً تعداد دیگری نیز در این زمان به این تعداد اضافه می شوند و این مسائل بررسی شد و مقرر شد منابع لازم در اختیار قرار بگیرد تا مشکلات حل شود.

وی در خصوص تعداد وام‌های پرداخت شده در سال جاری گفت: حدود ۸۶۷ هزار وام در سال ۹۱ پرداخت شده که احتمالا بخشی از آن مربوط به سال ۹۰ بوده است و در سال ۹۱ هم نزدیک به همین تعداد را پشت نوبت داریم و مسلما بعد از این تاریخ هم به تعداد پشت نوبتی‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: ما نه تنها ان چهار تبصره را که شامل زوجهای جوان،جوانهای زیر ۱۸ سال ،مهریههای زیر ۱۱۰ سکه و بی سرپرست بودند و قرار بود به آنها ۵ میلیون تومان وام پرداخت شود را نتوانستیم محقق کنیم بلکه برای پرداخت ۳ میلیون هم با مشکل مواجه شدیم که رئیس جمهور برای حل سریع آن دستور مؤکد دادند و منتظریم تا رئیس جمهور دستور اجرای آن را بدهند.