به گزارش افکارنیوز، هنگ کنگ منطقه ای است که به آسمان خراش های زیبایش شهرت دارد و بسیاری از کارشناسان آن را پر از شور و هیجان می دانند اما هنگ کنگ با آن همه فناوری نیز نیمه ای تاریک دارد.

مردم بسیاری هستند که توانایی زندگی در این شهر را ندارند و تنها قادرند آسمان خراش های آن را ببینند ولی در زیرشهر و در گوشه ای در قفس های آهنی به زندگی خودشان ادامه دهند.



زندگی در قفس یکی از مواردی است که در هنگ کنگ رو به افزایش است و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در قفس هایی زندگی می کنند که تنها ۱.۵ متر فضا برای زندگی دارد و تقریبا ادامه حیات در آن ناممکن است.



این قفس های کوچک و آهنی به صورت ماهانه و به قیمت ۱۷۰ دلار اجاره داده می شوند و البته همه آن ها روی یکدیگر فشرده شده اند تا فضای کمتری را اشغال کنند.

این قفس ها به صورت آپارتمان هایی در آمده اند، تنها دو دستشویی وجود دارد و یک سینک ظرفشویی نیز هست که البته گاهی آب آن وصل است که مردم می توانند لباس و یا ظرف هایشان را بشویند.



" Leung Cho - yin " یکی از ساکنان این شهرک قفسی است که ۶۷ سال سن دارد وسالگرد بیستمین سال حضورش در این قفس ها نزدیک است. او که قبلا یک قصاب بوده است بر اثر حوادثکارش را از دست داده و البته تمام خانواده اش نیز او را رها کرده اند. او از زندگی در این قفس ها خسته شده است اما توانایی خارج شدن از آنحا را ندارد.

هنگ کنگ یکی از شهرهایی است که در ظاهر زیبا و پیشرفته است ولی زیرپوست آن اتفاقات بسیار زیادی رخ داده است. یکی از دلایل گسترش این شهرک قفسی چندین برابر شدن اجاره بها است.