سربازان متاهل نسبت به مجردها چه مزیتی دارند؟

به گزارش افکارنیوز، سردار حمید صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: قانون برای کسانی که متاهل هستند، شرایط نسبتا خوبی در نظر گرفته است؛ اولا ما در سازمان وظیفه عمومی، برای تقسیم افرادی که متاهل هستند، تا آنجا که امکان دارد تلاش می کنیم به مراکز آموزش نزدیک محل سکونتشان وارد شوند. پس از ان خود سازمان های نظامی نیز در صورت امکان مشمولان متاهل را در محل های سکونت خودشان یا همسرانشان و یا آنجا که تمایل دارند، به خدمت می گیرند. این رویه را معمولا سازمان ها بالای ۹۵ درصد اعمال می کنند.

همچنین برابر قانون وظیفه عمومی، دولت موظف است اعضای خانواده تحت تکفل کارکنان وظیفه را در طول مدت خدمت تحت پوشش قرار دهد و به آنان مستمری پرداخت کند که اعضای خانواده سربازان متاهل از این تسهیلات بهره مند می شوند. ضمن اینکه عائله تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح قرار می گیرد. پرداخت حق عائله مندی به سربازان متاهل از جمله امتیازات و مزایایی است که در قانون جدید وظیفه عمومی برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده است.

همچنین این سایت خبری در پاسخ به سوال یکی از خوانندگان که در خصوص تعویق در اعزام به خدمت متاهلین سوال پرسیده بود نوشت که در سایت اختصاصی نظام وظیفه عمومی درباره شرایط مشمولان متاهل عنوان شده است: مشمولان متأهلی که دارای شرایط خاص (تولد فرزند، بیماری شدید همسر و فرزند و ...) هستند، تنها موعد اعزام آنان حداکثر تا ۲ ماه به تعویق میافتد.