کاهش ۸ درجه ای دمای هوای مناطق ساحلی

به گزارش افکارنیوز،محمد اصغری با اشاره به سامانه جدید بارشی که دیروز از شمال غرب وارد کشور شده است اظهار داشت: بر همین اساس بارندگی‌ها از دیروز در برخی نواحی استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، شمال کردستان و زنجان شروع شده است.

وی یادآور شد: بارندگی‌ها در مناطق فوق به شکل بارندگی‌های بهاری است.

این کارشناس ارشد هواشناسی بیان داشت: وضعیت ذکر شده اندکی با تاخیر برای استان‌‌های قزوین، البرز، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان و همچنین ارتفاعات تهران حاکم خواهد شد، به‌طوریکه فردا در مناطق یادشده شاهد بارندگی خواهیم بود.

اصغری در ادامه از کاهش محسوس دمای هوا در مناطق ساحلی خبر داد و گفت: فردا دمای هوا در مناطق ساحلی کشور به شکل محسوسی کاهش پیدا می کند، به همین منظور لازم است مسافرانی که قصد سفر به این مناطق را دارند حتما با خود لباس گرم و مناسب به همراه داشته باشند.

وی ابراز داشت: روز گذشته دمای هوا در ساری ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش‌بینی می‌شود فردا دمای هوا در این منطقه بیش از ۸ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

وی با اعلام اینکه کاهش دمای هوا در مناطق ساحلی تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: به‌طور کلی دمای هوا در این مناطق ۸ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند.

کارشناس ارشد هواشناسی در ادامه، با بیان اینکه برای جنوب غرب کشور افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود افزود: در ارتفاعات زاگرس جنوبی شاهد رگبارهای پراکنده خواهیم بود.

اصغری همچنین به مواج بودن سواحل دریای خزر اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر سواحل دریای خزر آب های دریای عمان نیز مواج خواهد بود که این پدیده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان، با بیان اینکه امروز دمای هوا در تهران ۲۴ درجه سانتیگراد است، خاطرنشان کرد: از فردا دمای هوا در تهران نیز روند کاهشی خواهد داشت.