رنگ های امسال را بشناسید

به گزارشافکارنیوز،به فصل رنگ ها سلام کرده اید؟ خوشامد گفته اید؟ نترسید! حال من خوب است! فقط آداب خوشامدگویی به فصل ها را بلدم. مثلاً می دانم بهار رنگی رنگی که بیاید توقع هایی هم دارد دیگر. دلش می خواهد لباس های بافتنی و تیره را از جلوی چشمش برداریم، مثل خودش رنگ ها را بپوشیم. هیچ عیبی هم ندارد، ما که پای دل زمستان راه آمده ایم، پای دل بهار هم راه می آییم!

اما بهاری شدن و پوشیدن رنگ های روشن اصولی دارد که کافی است رعایت شان نکنید تا با انی جملات روبرو شوید: «فلانی می خواد جلب توجه کنه!»، «فلانی چقدر بد سلیقه است!» من وکیل مدافع شما هستم! پس نگران نباشید. این گزارش را که بخوانید علاوه بر اینکه اصول استفاده درست از رنگ های روشن را یاد می گیرید دادگاه قضاوت اطرافیان تان را هم به نفع خودتان برده اید. اینچنین وکیل مدافعی هستم من!

سبز زمردی امسال همه خانم ها را عاشق خودش خواهد کرد. اما قرار نیست که انتخاب های ما هم محدود به رنگ های معرفی شده باشد. این همه رنگ! این همه انتخاب. به خاطر روحیه خودمان هم که شده، بهتر است به هر کدام از این رنگ های روشن و شاد ناخنکی بزنیم و ببینیم کدام شان به ذائقه مان خوش تر می آیند؟ اما همیشه ترس هایی هم هست. خیلی ها به دو دلیل عمده سراغ رنگ های روشن نمی روند؛ اولی هوای آلوده پاک پایتخت و مراکز استان هاست که صورتی را صورتی چرک و سبز پسته ای را به سبز یشمی تبدیل می کند، آن هم با رکوردی حدود نیم ساعت که انصافاً هیچ کدام از رنگرزی ها به پایش نمی رسند! دومین دلیل هم نشناختن اصول انتخاب رنگ هاست. برای شاد کردن ظاهرتان لازم نیست سه تا رنگ پاستلی پررنگ را کنار هم بنشانید. قرار است ترفندهای کوچکی را به کار ببرید.

ترفند اول: جیغ نزنید، جیغ نپوشید
رنگ های تند را می پسندید. قبول! انتخاب شان کنید اما آراسته باشید. برای آراسته بودن هم لازم نیست خرج های آنچنانی کنید و دنبال کارهای عجیب و غریب باشید. کافی است نگاهی به کمدتان بیندازید. کدام یک از این رنگ ها را می بینید. قهوه ای سوخته، قهوه ای روشن، عاجی، طوسی یا سفید؟ هر کدام را که دیدید سریع به خاطر بسپارید و هر بار که قرار شد از رنگی روشن یا شاد استفاده کنید، سعی کنید یکی از این رنگ های خنثی را در کنارش بنشانید. خواهید دید ظاهرتان ملایم اما شاد خواهد بود.
پیشنهاد فصل: زرد یکی از رنگ های امسال است؛ رنگی پر از انرژی و شادابی. حالا اگر قرار شد به یک مهمانی زنانه دعوت شوید با تونیک زردتان چه کار خواهید کرد که توی ذوق نزند. آن را با شلوار راسته سفید پارچه ای یا لگینگی به همین رنگ ست کنید. قرمز هم یکی دیگر از رنگ های شاد امسال است که دقیقاً در کنار همین رنگ یعنی سفید زیبا خواهد شد. هم حال خودتان بهتر خواهد شد، هم دوستان تان.

ترفند دوم: سایه روشن بزنید!
یکی از شایع ترین و بهترین پیشنهادهایی که در مورد پوشیدن لباس های روشن می شود، همراه کردن آنها با تناژ تیره تر همان رنگ هاست. اگر به طبیعت هم دقت کرده باشید بیشتر رنگ های هم طیف را کنار هم می بینیم. برای همین هم این کار به صورت ناخودآگاه یادآور سایه روشن های موجود در طبیعت است و به بیننده حس خوبی منتقل می کند.
پیشنهاد فصل: صورتی ملایم انتخاب خوبی برای بهار امسال است. هم رنگ شادی است و هم روشن است. حالا فکرش را بکنید یک دامن روی زانوی سفید یا شلوار راسته سفید پوشیده اید، رنگ انتخابی تان می تواند طوسی هم باشد(ترفند اول) بد نیست روی بلوز صورتی تان یک نیم کت صورتی چرک بیاورید یا از کیفی با تناژ تیره تر همین رنگ و زنجیر نقره ای استفاده کنید. بنفش ملایم هم امسال به بوتیک ها برگشته است. در مورد این رنگ هم می توانید از همین ترفند استفاده کنید.

ترفند سوم: بالاتر از سیاهی هم هست!
وقتی صحبت از ترکیب رنگ های تیره و روشن می شود اولین رنگ تیره ای که به ذهن می آید همانی است که هر روز می بینیم؛ رنگ مشکی که با قوت تمام در صدر جدول انتخاب های ما باقی مانده است. لطفاً این دوست عزیز را از ذهن تان کنار بگذارید تا ست لباس هایتان را خراب نکند. وقتی می گوییم خوب است از رنگ های و روشن در کنار هم استفاده کنیم این رنگ تیره می تواند قهوه ای تیره یا آبی تند باشد. واقعیت این است که پوشیدن لباس های مشکی کنار لباس های روشن و شاد مثل این است که وسط یک تابلوی نقاشی رنگارنگ یک قطره بزرگ مرکب ریخته باشد. خوب نمی شود خوب!
پیشنهاد فصل: گفتیم آبی تیره و یادمان افتاد امسال لاجوردی هم مد است. دوست دارید یک ترکیب جالب خلق کنید؟ لاجوردی را با کرم یا خاکی همراه کنید. حاصلش یک ترکیب زیبا می شود که فقط توی فیلم ها نمونه اش را پیدا می کنید و البته از این به بعد در عکس های خودتان!
سبز زمردی امسال هم جزء تناژهای تیره محسوب می شود. خوب است آن را با دو رنگ دیگر مد شده، یعنی سبز بهاری و سبز مغز پسته ای همراه کنید.

ترفند چهارم: برای اینکه خستگی در کنید!
همیشه که قرار نیست خیلی ساده لباس بپوشید. قرار نیست لباس های روشن تان بدون طرح باشند! برای اینکه ظاهرتان را از یکنواختی بیرون بیاورید سراغ لباس های طرحدار بروید. فقط در این صورت است که می توانید از دو یا سه رنگ روشن و شاد در لباس هایتان استفاده کنید، در غیر این صورت بهتر است به همان یکی قانع باشید.
پیشنهاد فصل: از آنجایی که امسال لباس های راه راه مد شده اند و راه راه هم یک جور طرح است برای خودش، حداقل انتخاب های درون خانه ای را به رنگ های سبز و قرمز یا قرمز و آبی با خطوط راه راه مزین کنید. هلویی هم مد شده است، یک بلوز راه راه سفید و هلویی هم انتخاب خوبی می شود!
باشد که لذت ببرید!

ترفند پنجم: با آمیتیس دوست باشید!
سنگ جالبی است این آمیتیس، هم زیباست هم خوش رنگ. صورتی ملایم و شفاف رنگ این سنگ است. برای همین هم بین ترفندهایمان اسم این سنگ را هم آورده ایم. مهم نیست دوستان تان چند بار لباس هایتان را دیده اند، مهم هم نیست اگر ظاهرتان خیلی ساده است، مهم این است که وقتی بهار می رسد باید مسلح به چند تکه زیورآلات زیبا و شاد باشید که حداقل به رنگ دو یا سه لباس تان می آید. لاجورد و آمیتیس دو پیشنهاد ما به شما هستند که این روزها نسبت به جواهرات خیلی ارزان تر هستند اما زیبایی خاص خودشان را دارند.
پیشنهاد فصل: سفیدپوش هستید؟ آمیتیس را انتخاب کنید. زمردی پوش هستید؟ لاجورد را انتخاب کنید. یک لباس سبز زمردی با یک گردنبند لاجوردی با رگه های طلایی همان چیزی است که برای مجالس زنانه که از قضا خیلی هم رسمی است هستند نیاز دارید؛ بدرخشید!

ترفند ششم: نترسید!
خانم میزبان چای تعارف می کند. یکی از فنجان ها را که پرتر است انتخاب می کنید(بالاخره باید یک جوری خستگی تان را در کنید، چای بیشتر، رفع خستگی بیشتر). فنجان را از روی سینی بر می دارید و بومب! قطرات چای که حاصل پیچ خوردن پای خانم میزبان در آشپزخانه بوده و حالا سطح فنجان و کف آن را هم گرفته به لباس سفید شما حمله می کنند. نفس تان حبس می شود. لطفاً با خیال راحت نفس تان را بیرون بدهید. نمکدان را از روی میز بردارید و در مقابل چشم های متحیر سایر خانم ها که فکر می کنند شما از فرط ناراحتی برای لباس تان دارید دست به کار عجیبی می زنید روی لکه نمک بزنید و آن را خوب پخش کنید. حالا وقت شستن لکه با آب و مواد شوینده رسیده است. دیدید پوشیدن لباس روشن ترس نداشت؟

منبع: سيب سبز