خواب‌آلودگی اصلی‌ترین علت وقوع تصادف‌ها

به گزارش افکارنیوز، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح امروز در مراسم بازدید از پاسگاه پلیس راه کرج قزوین در جمع خبرنگاران گفت: استان البرز یکی از پرترددترین مسیرهای کشور است که هموطنان برای دسترسی به مسیرهای شمالی و همچنین مسیرهای غرب کشور از این استان عبور می‌کنند.

فرمانده راهور ناجا افزود: با توجه به تردد بالا در محورهای استان البرز اجرای طرح نوروزی در این استان به خوبی با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط به اجرای این طرح صورت می‌گیرد.

وی افزود: همکاران ما در پلیس راه با تمام توان در جاده‌ها حضور دارند تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این مسیرها باشیم و برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال ۹۲ انجام شده است امیدواریم در سال ۹۲ آمار تصادفات و تلفات رانندگی کاهش داشته باشد.

سردار مومنی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه شاهد افزایش ۱۸ درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های کشور بودیم و با توجه به شروع اوج بازگشت سفرهای نوروزی مردم باید توجه داشته باشند که ضمن حفظ آرامش در هنگام رانندگی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی باعثبه وجود آمدن حوادثرانندگی نشوند و همکاران ما با رانندگانی که رفتارهای پرخطر رانندگی دارند بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

فرمانده پلیس راهور ناجا افزود: در مجموع در طرح نوروزی امسال نسبت به سالهای گذشته کاهش آمار تصادفات و تلفات را داریم و اکثر علل تصادفات رانندگی در زمان اجرای این طرح عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و همچنین انحراف به چپ در جاده‌های دوطرفه و سرعت غیرمجاز بوده است.

سردار مومنی گفت: از مردم می‌خواهیم در هنگام رانندگی مخصوصا در هنگام برگشت از سفرهای خود هرگاه احساس خستگی و خواب آلودگی کردند سریعا در اولین جای ممکن توقف کرده و پس از استراحت ادامه مسیر دهند و در هنگام رانندگی با آرامش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کاری کنند که سفری خوش و بدون خطر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در تصادفات روز گذشته فقط یک مورد مربوط به نقص فنی خودرو ها بوده و سایر تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: بررسی کل تصادفات تا ۳ روز پیش نشان میدهد که استان اصفهان با حجم ۱۵ درصد کل تصادفات کشور استان حادثه خیز بوده است.