بیمه زنان خانه‌دار از اولویت‌های مرکز زنان در سال جاری

به گزارش افکارنیوز، بیمه زنان خانه‌دار سال گذشته مطرح شد و امیدهایی را در دل زنان خانه‌دار ایجاد کرد که بتوانند از مزایای آن مانند بازنشستگی استفاده کنند اما متاسفانه در سال گذشته این طرح با فراز و فرودهایی همراه شد و به مقصد نهایی خود نرسید.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در این رابطه می‌گوید: بیمه زنان خانه‌دار یکی از مباحثی بود که در جلسه ملی زن و خانواده باید مورد بررسی قرار می‌گرفت و از آنجا که این جلسه در سال گذشته برگزار نشد در اولین جلسه از سال جاری، این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فریبا حاجی‌علی دلایل تأخیر در اجرای لایحه بیمه زنان خانه‌دار را عدم طراحی مکانیسم تخصصی بیمه‌ای و بالا بودن سهم بیمه شوندگان دانست و افزود: عدم تناسب بیمه‌های تامین اجتماعی با وضعیت زنان سرپرست خانوار از جمله نکاتی است که باید در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اولین جلسه از جلسات ستاد ملی زن و خانواده در اوایل فروردین‌ماه و یا اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود که بررسی این طرح در این جلسه خواهیم پرداخت.

این در حالی است که چندی پیش یکی از اعضای فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه بیمه زنان خانهدار بار مالی را برای دولت به همراه دارد و منابع تامین این بار مالی هنوز مشخص نشده است، اجرایی شدن آن را بعید دانسته بود.