به گزارش افکارنیوز، اگر بخواهید به همراه خانواده تان مکانی را برای گردش در تعطیلات نوروز انتخاب کنید، به کجا می روید؟

برج میلاد، باغ موزه قصر، باغ موزه دفاع مقدس، پیاده راه های منطقه ۱۲، آبشار تهران، پردیس های سینمایی، بوستان های نهج البلاغه، آب و آتش، پرواز و… این سوالی است که تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون و اساتید دانشگاه به آن پاسخ داده اند که متن آن پیش رویتان قرار گرفته است.

جمشید مشایخی:


به نظر من برج میلاد تهران به خاطر جذابیت های ویژه ای که دارد و موزه هایی که در آن قرار گرفته، می تواند یکی از بهترین انتخاب های شهروندان برای گردشگری باشد. از سوی دیگر به دلیل بخش های متنوع و امکاناتی که این برج برای تمام رده های سنی در نظر گرفته، جای مناسبی است تا خانواده ها در تعطیلات نوروز ایام فراغت شان را در این برج سپری کنند.

مسعود رایگان:

من باغ موزه قصر را به شهروندان پیشنهاد می کنم. خیلی کار جذابی است که شما یک بافت قدیمی را حفظ و تبدیل به یک موزه کنید و سالن نمایش و سینما در داخل آن قرار دهید، در کنار اینکه آثار موجود در این مکان نیز همچنان حفظ و نگهداری شود. خیلی از افراد می گویند مگر زندان چه چیزی دارد که ما برای دیدنش برویم؟ اما واقعیت این است که مجموعه باغ موزه قصر به بافت تاریخی شهر تهران بازمی گردد و شهروندان تهرانی باید برای آشنا شدن با این مقوله حتما از این مکان بازدید کنند. وقتی از مجموعه قصر بازدید می کنید، متوجه می شوید که این کار با کارشناسی کامل و دقت انجام شده است. من به شخصه از دیدن این مجموعه واقعا لذت بردم.

ستاره اسکندری:

پیشنهاد می کنم مردم در تعطیلات نوروز که شهر هم خلوت تر است، گردشی در پیاده راه های منطقه ۱۲ داشته باشند. دیدن مکان هایی که جزو بافت های سنتی و اصیل شهرماست، می تواند یادآور آنچه بودیم، باشد. وقتی از بازار تهران دیدن می کنیم و دیگر بناهای قدیمی و تاریخی باقی مانده از این منطقه را می بینیم، متوجه می شویم همگی آنها بر اساس فرهنگی ساخته شده اند که منطبق با فرهنگ کشورمان هستند و تفکر و اندیشه ای در آنها به کار رفته است. قدم زدن در این مسیرها باعثمی شود که آدم آرامش پیدا کند. به نظرم یکی از اقدامات خوب شهرداری در این سال ها حفاظت از چنین بافت هایی است ومی تواند یکی از بهترین اتفاقاتی باشد که برای شهر تهران افتاده است.

رامبد جوان:

من باغ موزه قصر را پیشنهاد می کنم زیرا یکبار از این مجموعه دیدار داشتم و به نظرم آمد این مکان بسیار بسیار با سلیقه، باهوش و با شعور طراحی شده است. به هر حال جایی با این قدمت و تاریخچه که بسیاری از آدم های معروف و غیرمعروف سیاسی و غیرسیاسی در آن زندانی بودند ارزشمند است چراکه تاریخچه به خصوصی از کشورمان در این مکان شکل گرفته است. بازدید از باغ موزه قصر حس عجیبی در آدم ایجاد می کند و سلیقه و شعوری که در طراحی آن به کار گرفته شده، باعثمی شود افراد حین بازدید احساس دل گرفتگی و دل مردگی پیدا نکنند. در باغ موزه ما با یک عمارت و ساختمانی مواجه هستیم که معماری زیبایی دارد اما روزگاری زندان بوده و امروز هم بقایای همان زندان هنوز دیده می شود؛ منتها به شکل موزه ای زیبا. دیدن این مکان در عین حال که لذت بخش است، می تواند آدم را به فکر وادارد.

مهران رجبی:

جایی که دوست دارم به شهروندان معرفی کنم تا در ایام نوروز حتما از آن بازدید داشته باشند بوستان " نهج البلاغه " است. این بوستان بسیار زیباست و ارزش این را دارد که شهروندان چندین بار از آن بازدید کنند. فرم و فضای این مکان واقعا زیباست و به دلیل امنیتی که دارد، محیط مناسبی است تا تمام افراد یک خانواده بتوانند از آن استفاده کنند.

الهام حمیدی:

فکر می کنم یکی از کارهایی که می توان در این ایام انجام داد رفتن به سینماست. من برای این کار پردیس ملت را به شهروندان عزیزمان پیشنهاد می کنم. به دلیل اینکه این مجموعه فرهنگی تفریحی از چندین سالن نمایش تشکیل شده و این امکان را به افراد می دهد که فیلم مورد علاقه شان را آزادانه انتخاب کنند. من خودم هر زمان بخواهم به سینما بروم پردیس ملت را انتخاب می کنم زیرا فضای خوبی دارد که هم امکان خرید به شهروندان می دهد و هم از فضای تفریحی مناسبی برخوردار است. به همه اضافه کنید که این مجموعه دارای پارکینگ مناسبی است که باعثمی شود افراد با مشکل جای پارک ماشین هم برخورد نکنند؛ موضوعی که امتیاز مثبتی برای یک سینماست.

مجید انتظامی:

من تمام کارهای شهرداری را در این چند سال اخیر تحسین می کنم. اما در مورد " باغ موزه دفاع مقدس " باید بگویم مجموعه بسیار جذابی است که اگر کسی بخواهد بازدید کاملی از آن داشته باشد باید یک روز تمام برایش زمان بگذارد. این مکان جایی است که وقتی واردش می شوید تاریخ را در آن می بینید یعنی حوادثی را که از بعد انقلاب اسلامی تا به امروز در ایران رخ داده، همه را در اینجا مشاهده می کنید. باغ موزه دفاع مقدس غیر از بعد تفریحی اش، مکان آموزنده ای است که بسیاری از آنچه تا به حال نسبت به آن بی توجه بوده ایم را به صورت فیلم، نقاشی و انیمیشن که برای بازدیدکنندگان جذابیت داشته باشد، در خود ثبت کرده است.

رویا تیموریان:

به نظر من یکی از جاهایی که خوب است شهروندان در ایام نوروز از آن بازدید داشته باشند، پارک " پرواز " است که بسیار زیباست و امکانات تفریحی و ورزشی مختلفی دارد و تمام رده های سنی می توانند از این بوستان استفاده کنند. این پارک تا چند سال پیش به این اندازه امکانات رفاهی نداشت اما با بازسازی هایی که در آن انجام شده، به نظرم امروز یکی از پارک های بسیار خوب تهران است. من پارک " پرواز " را خیلی دوست دارم و هر زمان فرصت داشته باشم برای قدم زدن و یا ورزش کردن به آنجا می روم.

خسرو معتضد:


فکر می کنم احداث" آبشار تهران " یکی از کارهای قشنگی بوده که در این سال ها توسط شهرداری تهران انجام شده است. به دلیل اینکه ما در شهر تهران احتیاج به آب و آبشار و فضاهای گردشگری از این دست بسیار داریم. امروز تهرانی ها غالبا در آپارتمان زندگی می کنند اما سابق بر این تمام مردم در خانه هایی با حیاط های دلباز زندگی می کردند و به همین دلیل است که نیاز به مکان هایی مانند آبشار تهران و بوستان ها بیش از پیش احساس می شود. باتوجه به فضا و بافتی که این آبشار دارد فکر می کنم یکی از گزینه های مناسب و جالب برای بازدید در ایام نوروز باشد.

امان الله قرایی مقدم:

پیشنهاد من تماشای تمامی بوستان هایی است که در این سال ها از جنوب تا شمال شهر تهران ساخته شده اند. امروز دیگر کجای شهر پارک نیست؟ در تمام مناطق تهران بوستان هایی ساخته شده که همگی آنها دیدنی و زیبا هستند و از محیطی برخوردارند که برای خانواده ها مناسب اند و امنیت دارند. هرجا زمین خالی بوده شهرداری تبدیل به پارک کرده و هنوز هم این روند ادامه دارد. به نظر من شهردار تهران در این سال ها به جنوب شهر از شمال شهر هم بهتر رسیدگی کرده و امکانات تفریحی بیشتری به مناطق جنوبی داده است که اقدام درست و سنجیده ای نیز به شمار می رود.