تمهیدات ویژه مراکز اورژانس کشور در روز ۱۳ بدر

به گزارش افکارنیوز، دکتر محمد تقی طالبیان رییس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی، گفت: به منظور افزایش امنیت خاطر هموطنان و کاهش خطرات و صدمات ناشی از حوادثو لزوم امدادرسانی و آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی در روز ۱۳ فروردین، تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی به هموطنان، ۲۰۵۱ پایگاه‌های اورژانس کشور شامل ۷۹۷ پایگاه شهری و ۱۲۵۴ پایگاه جاده‌ای و ۱۷۵ ایستگاه سلامت با حضور تکنسین‌های زبده اورژانس ۱۱۵ در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور امدادرسانی سریع‌تر، علاوه بر آماده‌باش کامل امداد هوایی(۶ فروند بالگرد امدادی) و امداد موتوری(۵۲ دستگاه موتورلانس) اورژانس ۱۱۵، تیم‌های امدادی از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و جنگل‌ها مستقر خواهند بود.

طالبیان با بیان اینکه تمام اورژانس‌های بیمارستان‌های سراسر کشور برای ارائه خدمات پزشکی مناسب به هم میهنان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و دستورالعمل ارسالی در آماده‌باش کامل هستند، از هموطنان درخواست کرد: با توجه به ترافیک سنگین در ورودی و خروجی شهرها در صبح و عصر روز ۱۳ فروردین ماه، با حفظ آرامش رانندگی کرده و همکاری بیشتر و بهتری با اورژانس داشته باشند، همچنین مسیر خودروی امدادی(آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

طالبیان در پایان تاکید کرد: از مردم انتظار میرود در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره ۱۱۵، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.