به گزارش افکارنیوز، قدرتمندترین و مشهورترین برندهای دنیا را شرکت های آمریکایی به خود اختصاص داده اند به طوریکه ۹ تا از ۱۰ کمپانی قدرتمند دنیا آمریکایی هستند. این فهرست بر اساس حاشیه سود، درآمد حاصل از هر مشتری و وفاداری مشتریان تهیه شده است و با دیگر دسته بندی های موجود تا حدی تفاوت دارد. این فهرست را موسسه برند فایننس تهیه کرده است.

۱. فراری

علیرغم تولید اتومبیل های کمتر نسبت به دیگر رقبای خود در سال گذشته میلادی، فراری یکی از قدرتمندترین کمپانی های دنیا به شمار می رود. سود بسیار بالا و درآمد خوب حاصل از مشتری و وفاداری آنها به برند مربوطه این کارخانه لوکس خودروسازی را در رتبه نخست قدرتمندترین ها قرار داده است.

۲. گوگل

غول اینترنتی دنیا در ردیف دومین برند قدرتمند جهان قرار دارد. این کمپانی حدود ۵۲.۱ میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد و به همین منظور در رتبه سوم ارزشمندترین برندهای دنیا نیز هست.

۳. کوکاکولا

ارزش این کمپانی حدود ۳۴.۲ میلیارد دلار آمریکا است.

۴. PricewaterhouseCoopers

PwC، چهارمین موسسه بزرگ مالی دنیا در ردیف چهارمین برند قدرتمند دنیا قرار دارد.

۵. هرمس

شرکت مد بسیار باکیفیت فرانسوی در مقام پنجم قدرتمندها قرار دارد.

۶. دالت دیسنی

میکی ماوس و همکاران او همچنان در میان مشهورترین و شناخته شده ترین شخصیت های کارتونی قرار دارند. به همین دلیل شرکت والت دیسنی در مقام ششم قدرتمندترین برندها قرار گرفته است.

۷. کریستین دیور

دیور دومین کمپانی پوشاک است که در فهرست ۱۰ کمپانی قدرتمند جهان قرار گرفته است.

۸. نایک

با اینکه در سال گذشته میلادی درآمد این کمپانی تا حدی کاهش پیدا کرده است اما مشتری های آن همچنان به آن وفادار هستند و این شرکت را در مقام نهمین شرکت قدرتمند جهان قرار داده اند.

۹. اپل

شاید اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان شناخته شود اما در زمینه قد