ایسنا: صدور معافيت تحصيلي براي دانشجويان ايراني مقيم خارج از كشور و فارغالتحصيلان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد داخل كشور از طريق مركز عمليات مشمولان سازمان وظيفه عمومي ناجا صورت ميگيرد.
معافیت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در سامانه جامع مکانیزه سازمان وظیفه عمومی صادر می‌شود.

اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور و فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داخل کشور از طریق مرکز عملیات مشمولان سازمان وظیفه عمومی ناجا صورت می‌گیرد.

براین اساس افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت از کشور خارج شده باشند در صورت ثبت‌نام و شروع به تحصیل در دوره دبیرستان یا پیش دانشگاهی در خارج از کشور با درخواست وزارت آموزش و پرورش مجاز به برخورداری از معافیت تحصیلی هستند و در صورت پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌های معتبر مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست معافیت تحصیلی توسط این وزارتخانه‌ها می‌توانند تا اخذ مدرک دکتری از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

فارغالتحصيلان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاههاي داخل كشور در صورت پذيرش توسط دانشگاههاي معتبر مورد تاييد وزارتخانههاي علوم و بهداشت با درخواست وزارتخانههاي مربوط و مشروط بر آن كه فاقد غيبت باشند با سپردن وثيقه نقدي يا ضمانتنامه بانكي يا سند ملكي به مبلغ ۱۵۰ميليون ريال ميتوانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند.