بهره برداری از ۱۶ پروژه ترافیکی در شمال شرق تهران

به گزارش افکارنیوز، عبدالقادر میرزایی با اعلام این خبر گفت: در راستای تامین نیازهای رفاهی جانبازان و معلولان سطح منطقه و بالا بردن ضریب امنیت تردد آنان در سطح معابر، ضمن مناسب سازی معابر، رمپ بالابر معلولان و جانبازان در محلات حکیمیه، اوقاف و مجیدیه اجرا قرار گرفت و توسعه این بالابرها در برنامه های جاری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته توجه چندانی به تردد ایمن افراد کم توان و معلولان در سطح معابر نشده بود افزود: طی سال های اخیر عزم مدیریت شهری بر این شده تا فضای تردد این را در شهری ایمن برای جانبازان و معلولان فراهم نماید.

میرزایی اضافه کرد: در این راستا احداثرمپ جهت سهولت تردد معلولان در محدوده ایستگاه های مترو بویژه ایستگاه فرهنگسرای اشراق در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ ایجاد تسهیلات رفاهی برای مسافران خطوط BRT را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: به همین منظور ۴۰.۰۰۰ متر مربع مسیر و سکو در ایستگاههای خط ۵ اتوبوسهای تندرو در بزرگراه رسالت حدفاصل چهار راه سرسبز تا پل سید خندان اجرا و به پایان رسید.

وی با اشاره به اجرا اصلاح هندسی در ۸ تقاطع شریانی منطقه ۴ گفت: اصلاح هندسی راستگرد تقاطع جعفریان شعبانلو، اصلاح هندسی و احداثمیدان بزرگراه شهید زین الدین زیر پل شهید قائمی، اصلاح هندسی تقاطع اتحاد با کندرو شهید زین الدین، اصلاح هندسی فلکه چهارم تهرانپارس و… از جمله پروژه های آماده افتتاح است.

میرزایی گفت: به منظور کاهش حجم ترافیک و روان سازی عبور و مرور در سطح معابر، ۳ پهلوگاه فیزیکی تاکسی در فضایی به مساحت ۲۵۰ متر مربع در خیابانهای شهید آیت، فرجام و جشنواره اجرا و آماده بهره برداری است.

وی بهره برداری از بزرگترین پل عابر پیاده خاور میانه در این منطقه را یکی از مهمترین پروژه های آماده افتتاح در سال ۹۲ عنوان کرد و گفت: طول عرشه این پل ۲۱۴ متر به صورت سه شاخه با سه متر عرض و سه دستگاه پلکان ثابت عرشه و ۸ دستگاه پله برقی اجرا و آماده بهره برداری است.