به گزارش افکارنیوز، براساس اعلام سازمان هواشناسی دوبی، سرعت طوفان شن در امارات به شصت و پنج کیلومتر در ساعت گزارش شده است و گرد و غبار شدید میدان دید را به زیر پانصد متر رسانده است. این طوفان پیش از امارات مناطقی از عربستان را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

سجاد رفیعی مدیر یکی از آژانس های گردشگری به خبرنگار مهر گفت: از روز گذشته تا کنون پس از اعلام خبر وجود گرد و خاک در دوبی، بسیاری از مسافران و گردشگرانی که برای سفر چند روزه به این شهر امارات ثبت نام کرده بودند، سفر خود را به زمان دیگری موکول کردند از سوی دیگر از روز گذشته تا کنون ثبت نامی برای این تورها نداشته ایم.

وی گفت: اگر شدت گرد و خاک در دوبی ادامه داشته باشد، شاید بتوان گفت گردشگری این شهر برای چند روزی فلج می شود.

این فعال گردشگری بیان کرد: روزانه هزاران گردشگر از ایران به دوبی می روند اما از روز گذشته یا کسی ثبت نام نکرده و یا تورهای خود را لغو کرده اند و منتظر هستد تا بدانند گرد و غبار تا چه زمانی در امارات باقی می ماند.

مجید یاراحمدی از دیگر فعالان دفاتر خدمات مسافرتی نیز در گفگتو با خبرنگار مهر از ثبت نام نشدن گردشگران خبر داد و گفت: کسانی که قصد گردش در شهرهای امارات را داشته اند فعلا از ثبت نام خود منصرف شده اند اما همچنان عده دیگری که برای انجام کار به این کشور می روند، مجبور به دریافت ویزا و بلیت پرواز هستند با این حال به گردشگرانی که قصد سفر به امارات را در این چند روز دارند اعلام می کنیم ممکن است مشکل گرد و غبار امارات هنوز حل نشده باشد و سفرشان با مشکل مواجه شود.