حقایقی مهم درباره آب سیب که نمی‌دانستید

به گزارش افکارنیوز، ما در هر سنی می توانیم از نوشیدن آب میوه ها و سبزیجات لذت ببریم و به عنوان صبحانه یا حتی به عنوان یک نوشیدنی درمانی از آنها استفاده کنیم اما در این میان آب سیب یکی از بهترینهاست.

ارزش غذایی

۲۵۰ گرم آب سیب شیرین نشده حدود ۱۱۴ کالری انرژی دارد که بیشتر این انرژی بخاطر قندهای طبیعی موجود درآن است. آب سیب اگرچه به اندازه آب پرتقال و مرکبات دیگر ویتامین C ندارد اما ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. علاوه براین آب سیب حاوی پتاسیم و منیزیم است.

طرز تهیه آب سیب در کارخانه

ابتدا سیبها شسته می شوند و سپس خرد می شوند. بعد کاملا " فشرده و له می شوند تا آبشان کاملا " گرفته شود. در نهایت از یک صافی ریز رد می شوند تا تقاله ها کاملا " گرفته شوند و بعد پاستوریزه و بسته بندی می شوند.

استفاده از آب سیب به عنوان ملین

مصرف آب سیب توسط نوزادان و کودکان باعثمی شود که یبوست آنها از بین برود. البته قبل از دادن آب سیب به نوزادان زیر ۶ ماه، حتما " با پزشک مشورت کنید.

عوارض مصرف بیش از حد آب سیب

مصرف بیش از حد آب سیب در کودکان و بزرگسالان باعث اسهال می شود . علاوه براین مصرف دائمی و بیش از حد این نوشیدنی مفید ممکن است به مینای دندانها آسیب بزند و حتی ممکن است در کودکان موجب بروز مرض چاقی شود.