رعايت نکردن اصول ايمني و سهلانگاري کارگاه توليدي کفش در باغ سپه سالار را به آتش کشيد.

به گزارش ایسنا، رخداد آتش‌سوزی در این کارگاه در خیابان سپهسالار که در طبقه دوم ساختمان قرار دارد ساعت ۱۲ ظهر امروز از طریق سامانه ۱۲۵ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران اعلام شد و این ستاد، آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲ و ۴۶ و گروه نجات ۱ را همزمان راهی محل حادثه کرد.

وجود مواد سریع‌الاشتعال از جمله بنزین، تینر و چسب، مواد قابل اشتعال از جمله چرم، مقوا و کاغذ آتش‌سوزی را گسترش داد و تماس شعله‌های آتش با گاز ناشی از بنزین و تینر موجب انفجار شد.

این گزارش حاکی است آتش‌نشانان با بکارگیری تجهیزات ایمنی و خاموش‌کننده همزمان با عملیات ایمن‌سازی به مقابله با شعله‌های آتش پرداختند و با مهار آن از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری و آن را کاملاً خاموش کردند.

در جریان این حادثه ۴ سکنه کارگاه دچار سوختگی شدند که دو نفر از آنان هنگامی که از پنجره طبقه دوم به پایین پریدند دچار شکستگی پا شدند. دو نفر دیگر نیز در میان شعله‌های آتش و دود گرفتار شده بودند که با سرعت عمل و تلاش همه جانبه آتش‌نشانان نجات یافتند.

در این حادثه یکی از آتش‌نشانان نیز دچار آسیب‌دیدگی شد که امدادگران اورژانس به مداوای او پرداختند.

کارشناسان ايمني علت رخداد اين حادثه را با احتمال اينکه وجود بنزين، چسب و تينر در اين گونه کارگاهها و بسته بودن در آنها به دليل سرماي هوا عاملي براي آتشسوزي است، در دست بررسي دارند.