مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) در تهران

به گزارش افکارنیوز، مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) همچون سنوات گذشته امروز یکشنبه ۲۵ فروردین همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی(ره) تهران آغاز شد. این مراسم با حضور مردم خصوصاً جوانان در شبستان امام خمینی(ره) آغاز و دسته دسته مردم به خیل جمعیت افزوده می شود.

این مراسم صبح امروز از ساعت ۱۰:۳۰ با تلاوت قرآن توسط آغاز شد که قاری آیاتی از سوره انسان و کوثر که در شان مقام حضرت زهرا(س) و خانواده ایشان نازل شده است را تلاوت کرد.

بعد از تلاوت قرآن سعید حدادیان مداح اهل بیت عصمت و طهارت اشعاری در منزلت اهل بیت(ع) و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا قرائت کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی خواهد کرد. این مراسم تا ظهر ادامه خواهد داشت و در بعضی از مناطق تهران نماز ظهر عزاداران به جماعت برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) با قرائت قرآن و حضور گسترده مردم و هیئت ها در میدان امام حسین(ع) آغاز شد.

در این مراسم " صابر خراسانی " شاعر اهل بیت، اشعاری در مدح حضرت فاطمه(س) سرودند و مداحان احمد واعظی، اصغر دوستی، مجید بادکوبه، سید محمد جوادی، امین مقدم در حال مداحی در مصیبت خاندان پیامبر(ص) هستند.

قرار است حجت الاسلام ثمری در این مراسم سخنرانی کند.

همچنین مراسم مشابهی در میدان هفت تیر با حضور مردم عزادار در حال برگزاری است.

در این مراسم محمدرضا طاهری مداح اهل بیت به ذکر مصیبت شهادت حضرت فاطمه(س) پرداخت و اشعاری در مدح بانوی دو عالم، دخت گرامی پیامبر بزرگوار اسلام قرائت کرد.