دانشگاه آزاد یا دیگی که برای من نجوشد…

دانشگاه آزاد یا دیگ جوشان برای…

تاریخ خود بزرگترین گواه است به رفتارها و گفتارها و عملکردهای نوع بشر، بشری که در حالات و شرایط مختلف عملکرد و واکنش متفاوتی از خود بروز می‌دهد.
اما عملکرد مجلسی که نام شورا را توامان با اسلام یدک می‌کشد، در خصوص تصویب یک طرح وقف که از سوی مدیریت دانشگاه به اصطلاح آزاد که اتفاقا آن هم نام اسلام را در پسوند اسم خود دارد، ارایه شده بسیار بحثبرانگیز و شبهه‌ناک است.
چه آنکه مجلس مذکور در مصاحبات و سخنان اعضایش خود را خانه ملت می‌خواند، حال آنکه ملت از تصویب این امر چندان راضی به نظر نمی رسد.
مَثَل ارایه این طرح به مجلس مَثَل فردی است که در حال از دست دادن جایگاه خود است و می‌گوید، دیگی که دیگر قرار نیست برای من بجوشد بهتر است اصلا نجوشد و با خیرخواهی حیرت آوری! طرح وقف آن دیگ را مطرح می‌کند و و اینگونه به ذهن متبادر می‌شود که کسانی که با این طرح موافقند، قبلا سر دیگ مشغول بوده‌اند! و حالا هم بهتر می‌دانند که دیگ را وقف کنند تا دست دیگران از آن کوتاه بماند!
بدیهی است رفتارهایی از این دست موجب می‌شود که جریان‌ها و رویه‌های مختلفی شکل بگیرد و مجلس را دیگر اصولگرا نخوانند و " جاسبی گرا " بنامند! مجلس اصولگرای سابق را!
صحن علنی مجلس شاهد یک روز متفاوت در یکشنبه گذشته بود! روزی که با وجود تذکر بجا از سوی " دهقان " عضو هیات رییسه مجلس که می‌گفت این طرحی که قرار است به معرض رای گیری گذاشته شود مخالف نص صریح مقام عظمای ولایت در خصوص وقف است! اما همگان " صمٌ بکمٌ فهم لا… " کار خودشان را می‌کردند و گوشی بدهکار نبود!
داستان وقف اموال دانشگاه آزاد از آنجایی شروع شد که آقای رییس دید دیگر آب از دستش ریخته و عن‌قریب است که استعفایش{بخوانید اخراجش} را بپذیرند…
چاره‌ای اندیشید و بحثوقف دیگی که دیگر قرار نبود برای او بجوشد را مطرح کرد… و خانه ملت هم در کمال ناباوری ملت! پذیرفت وقف دیگ را.
در این خصوص عده‌ای بر این باورند که عده‌ای از مجلسیان مدرک ‌هایشان را از این دانشگاه گرفته‌اند و باید دین خود را به آن اداکنند و یا به تعبیری دیگر دندان آقای رئیس روی جگرشان است…
عده‌ای دیگر می‌گویند که روابط مقدم بر ضوابط است و بالاخره روابط فامیلی(دامام - برادرزن!) باعثمی‌شود تا طرح‌هایی مغایر، به راحتی به تصویب برسد!در خانه ملت!!!
اما عده‌ای دیگر نیز بر این باورند که انشالله خیر است و دانشگاه مردم به مردم بازگشته و حال که اتفاقی نیافتاده انقدر شلوغش می‌کنید و
اما در یک تحلیل به راحتی می‌توان ثابت کرد که وقف اموال دانشگاه آزاد مصداق بارز جوشیدن دیگ است!!!
امید است به حول و قوه الهی، شورای محترم نگهبان که بحمدلله وامدار هیچ جناح و دانشگاهی نیست با سعه صدر و وسعت نظر مثال‌زدنی و همیشگی خود، این مهم را مورد بررسی قرار دهد و در صورت مخالفت یا موافقت با این مصوبه علت و استدلال خود را به گوش مردم برساند تا مردم نیز با بصیرت کافی با این مهم مواجه شوند.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
بهرام ابراهیمی