تکمیلی: عمق زلزله ۷.۵ریشتری سراوان اشتباه اعلام شده بود
گروه اجتماعی:

دقایقی پیش زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۵ریشتر سراوان در سیستان بلوچستان را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، قدرت این زمینه لرزه ۷.۵ریشتر بوده است که در ساعت ۱۵:۱۴دقیقه بعد از ظهر امروز و در عمق ۱۸کیلومتری زمین رخ داده است.

این درحالیست که تازه ترین آمار مرکز لرزه نگاری کشور، عمق این زمین لرزه که ابتدا ۱۸کیلومتری زمین عنوان شده بود، اشتباه بوده و زمین لرزه در عمق ۹۵کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله در گفتگو با شبکه خبر، این اعداد را برآوردهای دورنگاری از زلزله عنوان کرد و از اعلام عدد دقیق عمق زلزله سراوان و خاش در ۲ تا ۳ ساعت آینده خبر داد.

به گزارشافکارنیوز، هنوز از تلفات احتمالی این زمینه لرزه اخباری دردسترس نیست. به گفته شاهدان محلی شدت این زمین لرزه به قدری بوده است که بندرعباس و دوبی را نیز لرزانده است. یکی از مسئولان هلال احمر در گفتگو با شبکه خبر از نبود تلفات جانی خبر داد و گفت تنها ۳مجروح سرپایی به ستاد درمانی زلزله سراوان مراجعه کرده اند. این درحالیست که در ابتدایی ترین اطلاعات، شبکه خبر از کشته شدن ۴۰نفر در اثر زمین لرزه خبر داده بود.

این زمین لرزه همچنین دوحه قطر، ابوظبی و مناطق دیگری از امارات نیز تکان داده است. به گفته برخی از منابع عربی، شدت این زمین لرزه به قدری بوده است که در شرق عربستان نیز احساس شده است.

گفته می شود این زمین لرزه در طی چهل سال اخیر در ایران بی سابقه بوده است.

طبق اعلام سازمان زمین شناسی ایالات متحده آمریکا قدرت این زمین لرزه ۷.۸ ریشتر بوده است.