به گزارش افکارنیوز، هدایت‌الله میرمرادزهی در حاشیه جلسه علنی بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، ‌ گفت: زلزله ۷/۵ ریشتری استان سیستان و بلوچستان ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه بعدازظهر امروز در ۹۰ کیلومتری عمق زمین و از سوی مناطق کوه سفید رخ داده و خساراتی در این منطقه داشته است.

وی گفت: همچنین شدت زلزله در شهرستان سروان بسیار زیاد بوده و بیشترین خسارت‌ها متعلق به این شهرستان است، اگرچه به دلیل اینکه زمان وقوع زلزله قبل از تاریکی هوا بوده است مردم از خانه‌ها بیرون آمدند.

وی با اشاره به کشته شدن ۴۰ نفر در جریان وقوع زلزله عصر امروز در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی این زلزله ۲۰ اکیپ در هر شهرستان تشکیل شده تا به روستاها بروند و مناطق را برگردند چرا که وسعت شهرستان سروان ۲۸ هزار کیلومتر مربع است و ۱۷۰۰ روستا دارد لذا باید اکیپ‌های مختلفی از غذا، دارو، بهداشت و درمان و امداد و نجات فراهم شود و به مردم رسیدگی شود تا اگر مجروحینی هستند به سرعت به بیمارستان‌ها منتقل شوند.

نماینده مردم سروان در مجلس با بیان اینکه امداد و نجات از دقایق اولیه پس از وقوع زلزله در شهرستانهای استان آغاز شده، خاطرنشان کرد: سازمان بحران استانداری کار خود را آغاز کرده اما به دلیل پراکندگی روستاها و فاصله بسیار زیاد آنها نیروهای زیادی نیاز است تا خسارت دقیق را به ما گزارش کنند.