احمدی نژاد از مرمت ۶۰۰ مسجد جامع رونمایی می کند

به گزارش افکارنیوز، مسعود علویان صدر، معاون میراثفرهنگی کشور افزود: این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار و همزمان در تهران به صورت ویدئو کنفرانس مرمت مساجد جامع ۹ استان دیگر نیز رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم نکوداشت ثبت جهانی ردیف موسیقی و برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی از دیگر برنامه های مهم سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته میراثفرهنگی است.

علویان صدر اضافه کرد: برنامه ریزی برای تکمیل پروژه های مهر ماندگار و افتتاح آن ها در استان های مختلف، انتخاب موزه برتر و تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام در حوزه میراثفرهنگی از دیگر برنامه های مهم سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته میراثفرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انتشار یک کتابچه و معرفی مهمترین دستاوردهای ۸ ساله دولت نهم و دهم در حوزه میراثفرهنگی یکی دیگر از اقداماتی است که در هفته میراثفرهنگی صورت خواهد گرفت.

معاون میراثفرهنگی کشور با اشاره به جایگاه و نقش مشارکت های مردمی و بخش خصوصی در پیشبرد اهداف و سیاست های معاونت میراثفرهنگی از راه اندازی مجمع خیرین میراثفرهنگی در سراسر کشور خبر داد و افزود: این مجمع با هدف افزایش مشارکت های مردمی در حوزه میراثفرهنگی احداثخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نقش میراثفرهنگی در معماری شهرها با انتقاد از معماری برخی از بازارها و مجتمع های تجاری در شهر بر استفاده از ظرفیت میراثفرهنگی در فرآیند توسعه شهری تاکید کرد.

این مقام مسوول همچنین در ادامه به حوزه های دیگر میراثفرهنگی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه حوزه ثبت ملی آثار در حال حاضر در استان های مختلف کشور جلوه تازه ای پیدا کرده به گونه ای که استانداران استان های مختلف خواستار برگزاری همایش های ثبت ملی آثار در استان های خود هستند.

وي همچنين به مهمترين برنامه ها و اقدامات معاونت ميراث فرهنگي در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ثبت ملي دهه امامت و ولايت، برگزاري همايش ثبت ملي آئين هاي عاشورايي، برگزاري همايش ثبت ملي ميراث معنوي و ... از مهمترين برنامه هاي معاونت ميراث فرهنگي در سال ۹۱ است.